نتانیاهو مدعی شد ارتش صهیونیستی هزاران موشک به سمت شمال اسرائیل را رهگیری و منهدم کرد و تهدیدات دیگر را از بین برده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم همزمان با حملات حزب الله لبنان در نشست ویژه امنیتی با حضور هرتزی هالوی، رئیس کل ارتش و دیگر فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل حضور یافت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست مدعی شد: آمادگی حزب‌الله برای حمله به اسرائیل را زیر نظر گرفتیم و به ارتش دستور دادیم ابتکار عمل را برای رفع تهدیدات به دست بگیرد.

نتانیاهو با این ادعا که ارتش هزاران موشک به سمت شمال اسرائیل را رهگیری و منهدم کرد و تهدیدات دیگر را از بین برده است گفت: من از اسرائیلی‌ها می‌خواهم که از دستورات جبهه داخلی پیروی کنند و ما آماده دفاع هستیم. ما مصمم هستیم که ساکنان شمال را سالم به خانه‌هایشان بازگردانیم. 

پیش از این، به دنبال پاسخ اولیه حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده ارشد حزب‌الله فؤاد شکر، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند. کاخ سفید اعلام کرد که «ما (آمریکا) به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خودش ادامه می‌دهیم و به تلاش برای ثبات منطقه‌ای ادامه خواهیم داد.»

در همین حال، ناوگروه یو اس اس لینکلن در اوایل این هفته وارد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در خاورمیانه شد تا حمایت ایالات متحده از اسرائیل را تقویت کند. با این حال، ایالات متحده ادعا کرد که بر اجتناب از تشدید تنش در منطقه متمرکز است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳
????????
آره ارواح عمت
آخرین اخبار