وزیر خارجه انگلیس اقدام وزیر افراطی صهیونیست در یورش به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

یورش ۲ هزار شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی به رهبری وزرای افراطی صهیونیست از جمله ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خشم کشور‌های جهان از جمله کشور‌های اسلامی را برانگیخته و موجی از محکومیت‌های بین المللی را به دنبال داشت. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را تحریک آمیز خوانده و آن را محکوم کرد. 

دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: دولت انگلیس اقدام تحریک آمیز ایتمار بن گویر در یورش به اماکن مقدس مسجد الاقصی را محکوم می‌کند. 

در ادامه این پیام آمده است: چنین اقداماتی وضعیت اردن به عنوان متولی اماکن مقدس در بیت المقدس شرقی و حفظ وضعیت موجود این اماکن را به مخاطره می‌اندازد. 

لامی خاطر نشان کرد: اکنون باید تمرکز تمامی طرف‌ها بر تضمین استقرار آتش بس فوری در غزه و تبادل اسرا باشد. این امر می‌تواند به استقرار دوباره ثبات در منطقه کمک کند. 

دولت اردن متولی اماکن مقدس در بیت المقدس شرقی محسوب می‌شود، اما نظامیان صهیونیست با یورش به این اماکن می‌کوشند وضعیت فعلی آن را تغییر دهند. یهودیان اورتودوکس و مسیحیان اوانجلیس (صهیونیست) به ساخت معبد سوم سلیمان در محل فعلی بیت المقدس باور دارند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار