سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله به مدارس غزه را به دلیل پنهان شدن حماس در این اماکن دانست.

آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان اکنون به طور آشکار در حال توجیه توحش این رژیم در غزه است. واشنگتن می‌کوشد برای فریب افکار عمومی به استدلال‌های اشتباه روی آورد. 

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا کشتار مردم بی دفاع فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه تابعین در غزه را توجیه کرد. 

پاتل در این باره گفت: حمله اسرائیل به مدرسه تابعین به دلیل آن رخ داد که رزمندگان جنبش حماس اقدام به استفاده از زیرساخت‌های غیرنظامی برای پنهان ساختن خود کردند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما برای همتایان اسرائیلی خود این مسئله را شفاف سازی کرده ایم که هر اقدامی که لازم است باید انجام شود تا میزان تلفات غیرنظامیان کاهش یابد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: با این حال، مکان‌هایی مانند مدارس گرچه براساس قوانین بین المللی محافظت شده هستند، اما ممکن است تحت شرایطی که رزمندگان حماس اقدام به استفاده از آن کنند، وضعیت محافظت شده خود را از دست بدهند. 

وی با تکرار لفاظی‌های مقامات صهیونیست افزود: شواهد و سوابق مشخصی وجود دارد که حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و خود را در زیرساخت‌های غیرنظامی پنهان می‌کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار