سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره چگونگی پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: تشدید تنش به نفع ایران و هیچ کسی نیست.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن و نیز چگونگی پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: ما نمی‌توانیم در مورد گفتگو‌های دیپلماتیک و یا اینکه ایران چه تصمیمی گرفته است، اظهارنظر کنیم.

میلر اضافه کرد: چندین روز است که ما سعی کرده ایم از طریق تعاملات دیپلماتیک خود به ایران واضح بگوییم که نباید اقدامات تشدید تنش انجام دهد. تشدید تنش به نفع ایران و هیچکس نیست.

او ادامه داد: دو طرف سکه وجود دارد. ما معتقدیم که توافق آتش بس در دراز مدت، برای صلح و آرامش منطقه مفید خواهد بود و می‌تواند تنش‌ها را بطور قابل توجهی در منطقه کاهش دهد و کمک خواهد کرد تا خانواده گروگان‌ها به اعضای خانواده خود برسند و همچنین آرامش نسبی برای مردم فلسطین همراه خواهد داشت. قبل از مرگ اسماعیل هنیه و بعد از آن، یحیی سنوار تصمیم گیرنده در مذاکرات بود و همچنان هست.

میلر همچنین گفت: از سوی دیگر اگر به آن طرف سکه توجه کنیم افزایش تنش در منطقه منجر به وخیم‌تر شدن شرایط برای مردم فلسطین و همچنین مشکل‌تر شدن دسترسی به آتش بس در غزه خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما بر تلاش برای متقاعد کردن تمام طرف‌ها در منطقه برای عدم اتخاذ گام‌های بیشتر برای تشدید درگیری متمرکز هستیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پی تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی در بیروت و ترور فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و پاسخ حزب الله به تل آویو نیز گفت: ما مستقیماً با حزب الله ارتباط برقرار نمی‌کنیم، اما شرکایی در منطقه داریم که با آنها گفتگو می‌کنند.

برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار