رهبر حزب کارگر انگلیس با محکوم کردن جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، از لندن خواست در فروش سلاح به این رژیم تجدیدنظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، جمعه شب در سخنانی در لندن ضمن محکوم کردن کشتار دست‌کم ۲۷ فلسطینی در جریان تظاهرات در نوار غزه، از لندن خواست در فروش سلاح به رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

او اعلام کرد سرپوش گذاشتن بر اقدامات اسرائیل در کشتار فلسطینیان معترض که به هیچ سلاحی مسلح نیستند، باید متوقف شود.

او در یک گردهمایی در برابر دفتر نخست وزیری انگلیس در لندن ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی به علت کشتار معترضان فلسطینی از قدرت‌های بین‌المللی به سبب سکوت در برابر بی‌عدالتی و اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

رهبر حزب مخالف انگلیس همچنین از ترزا می‌، نخست وزیر این کشور، خواست از درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گزارش مربوط به تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت غیرنظامیان غیر مسلح فلسطینی حمایت کند.

کوربین همچنین تاکید کرد دولت انگلیس باید در فروش تسلیحاتی که به ویژه از سوی اسرائیل در جهت نقض قوانین بین‌المللی به کار گرفته می‌شود، تجدید نظر کند.

وی گفت: کشتار و زخمی کردن فلسطینیان بی‌دفاع در روز گذشته به دست نیرو‌های اسرائیلی در غزه یک بی عدالتی است. بیش از دو سوم ساکنان نوار غزه آوارگان بی خانمانی هستند که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و حق دارند به شرایط وحشتناک خود و تداوم محاصره و اشغال اراضی فلسطینی اعتراض و حق خود را در بازگشت به خانه و کاشانه و حق تعیین سرنوشت خودشان مطالبه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار