شاهزاده ویلیام قرار است در تابستان سال آینده طی سفری رسمی، از اراضی اشغالی فلسطین و اردن بازدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تلگراف، «شاهزاده ویلیام»، دوک کمبریج و بزرگترین فرزند چارلز، شاهزاده ولز و دایانا قرار است در یک سفر رسمی از اراضی اشغالی فلسطین و اردن بازدید کند. این نخستین بار است که یک عضو خانواده سلطنتی و یکی از مقامات ارشد انگلیس از اراضی اشغالی فلسطین بازدید می کند.

کاخ کنزینگتون اعلام کرد دوک کمبریج قرار است در تابستان سال جاری میلادی به درخواست وزارت امور خارجه انگلیس، به اراضی اشغالی فلسطین و اردن سفر کند.

جزئیات زیادی از زمان دقیق سفر شاهزاده ویلیام منتشر نشده است؛ اما همسر و فرزندان دوک کمبریج او را در این سفر همراهی نمی کنند.

پیش از این نیز برخی از مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین از سفر ملکه انگلیس به اراضی اشغالی فلسطین استقبال کرده اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این یک سفر تاریخی است و در اینجا از سفر چنین شخصی استقبال می شود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در پیامی اعلام کرد: از چنین دیدار مهمی استقبال می کنیم. امیدوارم سفر شاهزاده ویلیام سرآغاز بهبود روابط و دوستی میان مردم دو کشور باشد.

یک منبع آگاه اعلام کرد: شاهزاده ویلیام قرار است در این سفر با مقامات ارشد ملاقات کند و با زندگی مردم فلسطینی بیشتر آشنا شود.

سازمان عفو بین المللی پیشتر از دوک کمبریج درخواست کرده است که در سفری که به اراضی اشغالی فلسطین دارد از محل زندگی فلسطینیان هم بازدید کند و اثراتی را که اشغال 50 ساله رژیم صهیونیستی بر زندگی این فلسطینیان گذاشته است، از نزدیک ببیند.

پیش از این در سال 2016، شاهزاده چارلز، پدر شاهزاده ویلیام برای شرکت در مراسم تدفین «شیمون پرز»، رئیس جمهور سابق رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر کرده بود؛ اما سفر وی یک سفر رسمی محسوب نمی شد.


انتهای پیام/

بازدید نوه ملکه انگلیس از اراضی اشغالی فلسطین و اردن 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار