در پی خشونت‌های خیابانی اخیر در انگلیس، پلیس لندن در روز‌های آینده ۶ هزار نیروی ضدشورش در خیابان مستقر می‌کند.  

در حالی که انتظار می‌رود خشونت‌های خیابانی در انگلیس ادامه پیدا کند، پلیس لندن می‌گوید در روز‌های آینده دست کم ۶ هزار افسر ضدشورش را در خیابان‌ها مستقر خواهد کرد. 

به گزارش رویترز، «گاوین استفنز» رئیس شورای رؤسای پلیس ملی انگلیس ضمن هشدار به معترضان افراطی گفت: «پیام ما به دست اندرکاران خشونت‌های اخیر این است که برای یافتن شما به بررسی هزاران تصویر و ویدئو ادامه خواهیم داد».

 او در ادامه لحن خود را تندتر کرده و گفت: «توصیه من به هر کسی که قصد شرکت در شورش‌های خشونت آمیز را دارد این است: این کار را نکنید، چون قطعا دستگیر، محکوم و احتمالا زندانی خواهید شد».

شورش‌های خشونت آمیز در انگلیس از زمانی آغاز شد که ۲۹ ژوئیه، یک حادثه حمله با چاقو در «ساوت پورت» در شمال غرب این کشور اتفاق افتاد. در پی این حادثه، برخی اخبار جعلی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه شخص ضارب مسلمان و مهاجر بوده است. ادعا‌های مذکور بعدا رد شد و پلیس انگلیس با بررسی سوابق شخص ضارب اعلام کرد که وی در کشور انگلیس به دنیا آمده و خانواده‌ای مسیحی دارد. با این حال اخبار جعلی منتشر شده سبب شد راست‌گرایان مخالف مهاجرت به خیابان آماده و دست به حملات متعدد با سنگ، آجر و دیگر اشیای سنگین بزنند.

حملات و شورش‌های نژادپرستانه اخیر در انگلیس، بیش از همه مسلمانان و مهاجران خارجی در این کشور را هدف قرار داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که پنجره هتل‌هایی که پناهجویان در آن زندگی می‌کنند شکسته شده و در برخی موارد هتل به آتش کشیده شده است. از اواخر ماه گذشته تاکنون تقریباً ۶۰۰ نفر به دلیل مشارکت در حملات به محل اسکان پناهجویان و همچنین پلیس دستگیر شده‌اند که در میان متهمان یک نوجوان ۱۳ ساله نیز وجود دارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار