مسئول آنروا حملات اسرائیل به مدارس در غزه را الگوی این رژیم برای حمله به غیرنظامیان دانست.

ژولیت توما، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت که اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه به ۷۰ درصد از مدارس این آژانس آسیب زده است که اکثر آنها به عنوان پناهگاه استفاده می‌شدند و آوارگان فلسطینی مورد حمله قرار گرفتند.

اظهارات او به روزنامه واشنگتن پست پس از آن بیان شد که رژیم صهیونیستی دیروز به دو مدرسه دیگر در نوار شمالی حمله کرد و دست کم ۱۵ نفر را به شهادت رساند و حدود ۳۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

توما گفت: ارتش اسرائیل بلافاصله پس از چنین حملاتی شروع به انتشار بیانیه‌هایی کرده که مدعی است این ساختمان‌ها توسط رزمندگان حماس استفاده می‌شود و حمله به آنها موجه است.

او گفت: «این‌ها ادعا‌هایی بیش نیستند. ما هیچ راهی برای تایید یا رد این ادعا‌ها نداریم و همچنین توانایی تحقیق نداریم. چیزی که ما می‌دانیم این است که هر بار که این مدارس یا ساختمان‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند، غیرنظامیان، زنان و کودکان را هدف قرار داده ایم.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بمباران مراکز اسکان آوارگان و مدارس غزه را محکوم و اعلام کرد این جنایات رژیم صهیونیستی در راستای نسل‌کشی در نوار غزه است.

رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه ۲ مدرسه «الزهرا» و «عبدالفتاح حمود» در شرق شهر غزه را بمباران کرد. تعداد شهدای این جنایت صهیونیست‌ها، به ۱۸ نفر رسیده است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: سازمان آنروا ، مدارس ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار