رهبر سابق کاتالونیا پس از اقامت در یک تبعید خودخواسته از سال ۲۰۱۷، روز پنجشنبه به اسپانیا بازگشت.

کارلس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا پس از اقامت در یک تبعید خودخواسته از سال ۲۰۱۷، روز پنجشنبه به اسپانیا بازگشت.

کاتالان نیوز فاش کرد که حزب او، یونتس، یک مهمانی خوشامدگویی برای او در ساعت ۹ صبح به وقت محلی ترتیب داد و هزاران نفر از هوادارانش در طاق پیروزی بارسلون تجمع کردند.  

وی در جمع حاضران گفت: «با وجود تمام تلاش‌هایی که برای آسیب رساندن به ما انجام می‌شود، امروز به اینجا آمده‌ام تا به آنها یادآوری کنم که ما هنوز اینجا هستیم و مجبور نیستیم تسلیم شویم. زنده باد کاتالونیای آزاد!»

پوجدمون با وجود حکم بازداشت دادگاه عالی به اسپانیا بازگشت. رئیس حزب یونتس به اختلاس و فتنه انگیزی متهم شده است.

او که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی و پس از تلاش ناکام خود برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا از سمت خود به عنوان رئیس دولت این منطقه خودمختار برکنار شد، نخست به بروکسل سفر کرد. پس از آن، چندین عضو کابینه وی نیز که از سمت خود کنار گذاشته شدند، به بروکسل نقل مکان کردند.

وی در شهر واترلو در بلژیک ساکن شد و در نهایت، در جریان بازگشت از سفری به فنلاند، در آلمان دستگیر شد.

او ۱۰ روز پس از آن به قید ضمانت آزاد شد و منتظر حکم دادگاه آلمان درباره استرداد خود به اسپانیا ماند. دادگاهی در اسپانیا به دلیل انگیزه‌های جدایی‌طلبانه پوجدمون، وی را تحت تعقیب قضایی قرار داده است. اما یک قاضی در دیوان عالی اسپانیا که مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی علیه سران جدایی‌طلب کاتالونیا را بر عهده داشت، حکم بازداشت بین‌المللی پوجدمون را لغو کرد.

به این ترتیب، پوجدمون توانست از مبدا بروکسل به هر مقصد دیگری به جز اسپانیا سفر کند و در صورتی که وی وارد خاک اسپانیا شود، به اتهام سوءاستفاده از هزینه‌های دولتی و شورش، با مجازاتی تا سقف ۲۵ سال حبس روبرو خواهد شد.

با این حال، وی می‌تواند به مدت ۲۰ سال در تبعید خودخواسته به سر ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار