آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که واشنگتن به ایران و اسرائیل اطلاع داده است که درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود.

به گزارش بامداد چهارشنبه استریت تایمز, آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا افزود: مقامات در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود در منطقه هستند و یک اجماع واضح وجود دارد مبنی بر اینکه که هیچ طرفی نباید شرایط را تشدید کند.

بلینکن گفت: ما مشغول دیپلماسی فشرده با متحدان و شرکا بوده ایم و پیام عدم تشدید تنش را مستقیماً به ایران منتقل کرده ایم. ما این پیام را مستقیماً به اسرائیل رسانده‌ایم.

بلینکن گفت که واشنگتن به دفاع از اسرائیل در برابر حملات ادامه خواهد داد، اما خاطرنشان کرد که همه در منطقه باید خطرات تشدید تنش و محاسبه اشتباه را درک کنند.

وی تاکید کرد: حملات بیشتر فقط خطر پیامدهای خطرناکی را افزایش می دهد که هیچکس نمی تواند آنها را پیش بینی و کاملاً کنترل کند.

بلینکن، پس از دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و همتایان استرالیایی آنها، همچنین گفت که مذاکرات برای دستیابی به آتش بس و آزادی اسرای در اختیار حماس به مرحله نهایی خود رسیده است و خیلی زود پایان خواهد یافت.

به دنبال ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و فواد شکر، فرمانده ارشد حزب الله در لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، ایران و محور مقاومت، تل آویو را به پاسخ دادن شدید و کوبنده به این جنایات تهدید کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
آمریکای جنایتکار در فاصله 11000 کیلومتری کشور خودشان، یک جنایتکار و باند تروریستی به نام اسرائیل ایجاد کرده و اکنون از عدم گسترش درگیری و صلح در خاورمیانه حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
تو غلط کردی . پس چرا اسرائیل 40000 زن وبچه را شهید کرده و همه غزه را نابود کرده لال شدی جلوی سگ هارتون را بگیری
آخرین اخبار