پولیتیکو گزارش داد اسرائیل برای دفع کامل حمله بزرگ احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان در هفته جاری با کمبود مهمات مواجه است.

تارنمای پولیتیکو گزارش داد، اسرائیل برای دفع کامل حمله بزرگ احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان در هفته جاری با کمبود مهمات مواجه است و هنوز مشخص نیست که آیا همسایگان عرب این رژیم برای کمک در این باره وارد عمل می‌شوند یا خیر.

 این تارنمای آمریکایی بامداد چهارشنبه نوشت: خستگی و درماندگی ممکن است که در پاسخ اسرائیل به این حمله احتمالی مانع ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، کشور‌های عرب از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حومه بیروت ناراضی هستند.

«جاناتان لرد» مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز امنیت آمریکا جدید گفت: به طور کلی، در پی ترور شکر و هنیه درجه‌ای از خستگی و به نظرم تا حدی نفرت نسبت به موقعیت که در آن قرار گرفته‌ایم، وجود دارد.

پولیتیکو به نقل از «تاک کاراکو» مدیر پروژه دفاع موشکی در مرکز مطالعات راهبردی و امنیتی نوشت، با توجه به ذخایر [تسلیحاتی]تهی‌شده اسرائیل، بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری اسرائیل آن خواهد بود که ایران و گروه‌های نزدیک به آن «یک سامانه دفاعی خاص را در یک مکان خاص و یک زمان خاص از پای درآورند.»

وی افزود: مساله، ظرفیت ذخیره [تسلیحات]گنبد آهنین اسرائیل است. در دنیا گنبد‌های آهنین کافی وجود ندارد که بتوانند با صد هزار راکت مقابله کنند.

پولیتیکو نوشت: ایالات متحده انتظار دارد متحدان و شرکای عربش به اسرائیل کمک کنند، اما یک دیپلمات سابق آمریکا در خاورمیانه که نخواست نامش فاش شود، گفت، هر گونه شکستی در جلب این حمایت تقصیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

وی افزود: مساله، ناامیدی مشترک از این است که نه حماس و نه نتانیاهو تمایل خود را برای مصالحه ثابت نکرده‌اند.

این دیپلمات سابق آمریکایی اظهار کرد: همانطور که می‌بینید جو بایدن رئیس جمهور و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیوسته تلاش می‌کنند که برای مدتی، آب روی این آتش بریزند، اما بعدا بار دیگر آتش شعله‌ور می‌شود. در بسیاری از موارد این نتانیاهو است که کبریت را روشن می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
کدوم حمله کدوم کشک کدوم آش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
بیشرفا شاید مهماتشون کمه ولی هدفاشونو درست میزنن ما میزنیم هیچی به هیچی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
با توجه به کمبود مهمات ایران همین الان باید وارد بازی نتانیابو شود :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
وا مصیبتا مگه قراره کشورهای عربی منطقه از اسرائیل حمایت کنن!!!!!!!!!!!!! فلسطین سینه سپر کرده و درحقیقت داره از منطقه خاورمیانه دفاع میکنه به جاش بعضی کشورهای عربی منطقه ار ترسشون دارن از اسرائیل حمایت میکنن؟؟؟!!!!!!! چطور ممکنه بشر به حامی خودش خیانت کنه؟! ما باید به بعضی کشورهای اسلامی و عربی اینو بفهمونیم
آخرین اخبار