وزیر خارجه اسرائیل به انتصاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس واکنش نشان داد.

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انتصاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در پی ترور اسماعیل هنیه به شدت انتقاد کرد.

کاتس شب گذشته با انتشار پیامی در شبکه ایکس یاوه‌هایی درباره «حذف سریع سنوار و پاک کردن خاطره حماس از روی زمین» مطرح کرد.

سنوار، ۶۱ ساله، که رهبری حماس در نوار غزه را بر عهده دارد، توسط اسرائیل به عنوان مغز متفکر حمله ۷ اکتبر در نظر گرفته می‌شود.

سنوار ۶۱ ساله مشهور به ابوابراهیم پیشتر رئیس جنبش حماس در نوار غزه بوده است. او در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می‌شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند.

رژیم صهیونیستی حذف سنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

انتصاب او پس از آن صورت گرفت که هنیه هفته گذشته در ایران ترور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
از صمیم قلب برای این فرمانده مقتدر غزه و حماس آرزوی سلامتی و استواری در راه نجات غزه مظلوم ُ را از خداوند کریم خواهانم.نصر من ال..و فتح قریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
مرگ بر صیهونیسم جهانی
Sweden
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
انشاالله گامی باشه برای پیروزی فلسطین ومقاومت ووسیله نابودی اسرائیل جنایتگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
یا حسین اقای سنوار چقدر سختی کشیده
آخرین اخبار