وزیر خارجه ترکیه از جامعه جهانی خواست تل آویو را برای پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان تحت فشار قرار دهد.

کشتار ۴۰ هزار فلسطینی ماحصل ۱۰ ماه جنگ خونین رژیم صهیونیستی در غزه بوده است. تل آویو با هدف نسل کشی فلسطینیان و غیرقابل سکونت کردن غزه همچنان در حال ویران ساختن این باریکه است. این در حالی است که کشور‌های غربی نه تنها در برابر این جنایات سکوت کرده اند بلکه به طور تمام قد از تل آویو در این نسل کشی حمایت می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر نسل کشی فلسطینیان اعلام کرد: جامعه جهانی اکنون باید نقش خود را در پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان در غزه ایفا کند. 

فیدان پس از ثبت درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسراییل به دلیل نسل کشی فلسطینیان در دیوان بین المللی دادگستری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: با اعطای مصونیت به اسراییل این رژیم تشویق شده و هر روز فلسطینیان بی گناه بیشتری را قتل عام می‌کند. 

در ادامه این پیام آمده است: جامعه جهانی باید نقش خود را در این منازعه برای پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان ایفا کند. اعمال فشار بر اسراییل و حامیانش در این مسئله حیاتی است. ترکیه برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار