منابع خبری از اقدام جدید رئیس‌جمهور تونس در زمینه امور سیاسی و برکناری نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

به نقل از النشره، «قیس سعید» رئیس‌جمهوری تونس، «احمد الحشانی» نخست‌وزیر این کشور را برکنار کرد و به جای او «کمال المدوری» وزیر امور اجتماعی را برگزید.

النشره گزارش داد: قیس سعید که در اکتبر سال ۲۰۱۹ در جریان فرایندی دموکراتیک انتخاب شده بود، از اختیارات کاملی برخوردار است. وی پیش از این هم چند نخست‌وزیر را برکنار کرده و فعالیت پارلمان را به حال تعلیق درآورده است.

در ادامه این گزارش آمد: پس از تصویب قانون اساسی جدید، اختیارات او افزایش یافت و اختیارات پارلمان بسیار محدود شد. قیس سعید به دنبال این است در انتخاباتی که ششم اکتبر برگزار خواهد شد، بار دیگر رئیس‌جمهور تونس شود. برکناری الحشانی در راستای آماده شدن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تونس رخ می‌دهد.

مرداد ماه سال گذشته قیس سعید اقدام به برکناری «نجلا بودن» و انتخاب الحشانی به جای او کرده بود. برکناری نجلا به دلیل مسائل اقتصادی و کمبود نان عنوان شده بود. رئیس‌جمهوری تونس که مخالفانش او را به دیکتاتوری و از بین بردن دموکراسی نوپای تونس متهم می‌کنند، پارسال هنگام انتخاب الحشانی گفته بود: تلاش می‌کنیم تا اراده ملت حاکم شود و عدالت و کرامت مورد انتظار تحقق یابد و در این مسیر هرگز به عقب برنخواهیم گشت.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار