خبرنگار صهیونیست جزئیاتی را درخصوص شرایط کنونی رژیم صهیونیستی ناشی از انتظار پاسخ ایران فاش کرد.

یوسی کلاین هالیوی، خبرنگار صهیونیست با انتشار مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» شرایط کنونی رژیم صهیونیستی ناشی از انتظار پاسخ ایران و مشکلات نشأت‌گرفته از اختلافات پس از هفتم اکتبر را مورد بررسی قرار داد.

هالیوی تصریح کرد در حالیکه رژیم صهیونیستی آماده حمله ایران است همزمان درگیر اختلافات داخلی نیز شده است، زیرا اتحادی که پس از ۷ اکتبر در اسرائیلی‌ها به وجود آمده بود از بین رفته است.

این خبرنگار صهیونیست ضمن تشبیه شرایط کنونی به «تابستان وحشت» گفت: اسرائیلی‌ها به شدت نگران این اختلافات و شکاف‌های اجتماعی هستند که می‌تواند قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان را به شدت کاهش دهد.

هالیوی ادامه داد: در حالیکه همه اسرائیلی‌ها در شرایط وحشت از انتقام قریب‌الوقوع قرار دارند، بازدارندگی که جوهره اصلی دکترین نظامی اسرائیل به شمار می‌رود با شکست مواجه شده است.

وی افزود: چرا این مساله مورد تاکید است که ایران پاسخ خواهد داد؟ چون در اکتبر شکننده بودن قدرت ما نمایان شد و ما در حالت آماده‌باش دائم به سر می‌بریم و این با وجود تمام تلاش‌هایی است که پاک کردن اتفاقات آن روز انجام شده است.

هالیوی همچنین تاکید کرد: سرنوشت اسرایی که آن روز تمام اسرائیلی‌ها را با یکدیگر متحد کرده بودند هم‌اکنون به عاملی برای تفرقه تبدیل شده است، بقای بلندمدت اسرائیل تنها متکی برای بازدارندگی نظامی نیست بلکه نیازمند انسجام اجتماعی نیز هست.

اظهارات این خبرنگار صهیونیست در شرایطی است که رژیم اشغالگر درگیر اختلافات سیاسی و اجتماعی در خصوص جنگ علیه غزه و آینده آن است. برخی از دستیابی به توافق آتش بس و تبادل اسرا حمایت کرده و خواستار انحلال کابینه بنیامین نتانیاهو هستند و برخی دیگر به دنبال ادامه جنگ بوده در حالیکه این رژیم با کمبود تجهیزات و نیرو و مخالفت همزمان حریدیم‌ها با اعزام به خدمت سربازی مواجه است. این مساله اختلافات را افزایش داده و ضعف تل‌آویو پس از ۷ اکتبر را شدت بخشیده و بازدارندگی آن را با چالش جدی روبه‌رو کرده است به ویژه آنکه به شدت نگران پاسخ ایران و پیامد‌های احتمالی آن برای خود است.

پیشتر روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: بدترین سناریو برای اسرائیل حمله دوجانبه از سمت ایران و حزب الله به صورت همزمان است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی فاش کرد فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی نگرانی‌های خاصی داشته و تمایلی به جنگ با لبنان ندارند و با کاهش میزان تسلیحات، شدت درگیری احتمالی تل آویو با حزب الله مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار