وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد کشورش از بیانیه قطری-آمریکایی-مصری که خواستار تجدید تعهد به مذاکرات آتش بس در غزه است، حمایت می‌کند.

عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان، گفت که دولت کشورش از بیانیه قطری-آمریکایی-مصری که خواستار تجدید تعهد به مذاکرات آتش بس است، حمایت می‌کند و گفت: «تلاش‌های سران این کشور‌ها شایسته ستایش است».

آمریکا، مصر و قطر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از اسرائیل و حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند با این وجود ماه‌ها مذاکره نتیجه‌ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

پیش از این سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که توافق آتش‌بس در غزه و آزادی «گروگان‌ها» میان اسرائیل و حماس در دسترس است.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی تصریح کرد: «ما به این توافق نزدیک هستیم.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار