وزارت امور خارجه عراق از بیانیه مشترک سه کشور آمریکا، مصر و قطر در خصوص برقراری آتش بس در نواره غزه و آزادی اسرا حمایت کرد.

وزارت امور خارجه عراق روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از بیانیه مشترک رهبران آمریکا، مصر و قطر که عقد توافقنامه آتش بس، آزادی گروگان‌ها و بازداشت شدگان و امداد رسانی فوری به مردم غزه را خواستار شده است، استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این وزارتخانه براین باور است که این بیانیه نشان از تعهد جدی مقامات این سه کشور برای حل بحران انسانی موجود در غزه و گامی مهم در جهت دستیابی به ثبات در منطقه است.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه این بیانیه، از سرگیری مذاکرات فوری را خواستار شده است و بر آمادگی این کشور برای حمایت از هر تلاشی که به نفع ارتقای امنیت و صلح در منطقه باشد، تاکید کرده است.

وزارت خارجه عراق در پایان ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها به حصول نتایج ملموس و برداشته شدن درد و رنج‌های مردم فلسطین و پایان دادن به بحران موجود در سریعترین زمان ممکن کند.

آمریکا، مصر و قطر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود ماه‌ها مذاکره نتیجه‌ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

در این بیانیه آمده که زمان آن رسیده که توافق آتش‌بس صورت گیرد و اسرا آزاد شوند. این سه کشور طی ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا چارچوبی که اکنون روی میز است را ایجاد کنند و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار