وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تفاهم نامه همکاری امنیتی سه جانبه را به منظور ارتقای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و اقیانوس آرام امضا کردند.

لوید آستین، رئیس پنتاگون و مینورو کیهارا و شین وون سیک وزرای دفاع ژاپن و کره جنوبی تفاهم نامه همکاری امنیتی سه جانبه را امضا کردند. 

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان سه کشور بر لزوم انجام رایزنی‌های سیاسی و همچنین تبادل اطلاعات و رزمایش‌های سه جانبه به منظور «ارتقای صلح و ثبات در شبه جزیره کره، منطقه هند و اقیانوس آرام و فراتر از آن» تاکید کردند.

همچنین در این دیدار وزراء نگرانی خود را از همکاری کره شمالی با روسیه و همچنین امضای توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین این دو کشور ابراز کردند.

در همین حال، کره‌شمالی امروز متعهد شده است که در صورت وقوع جنگ و زمانی که «کیم جونگ اون» دستور بدهد، دشمنان خود را «به طور کامل نابود کند.»

پیشتر وزارت خارجه کره شمالی خاطرنشان کرده بود که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در تلاش برای ایجاد ائتلافی مانند «نسخه آسیایی ناتو» هستند. دیپلمات‌های کره شمالی به منظم بودن مانور‌های نظامی مشترک بین سه کشور اشاره کردند. علاوه بر این، توافق نامه‌ای بین این سه دولت منعقد شد که در صورت تهدید علیه هر یک از طرفین، هر سه کشور شروع به تعامل خواهند کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار