مشاور امنیت ملی اسبق ایالات متحده گفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید با نگاه به رفتار کامالا هریس با او در نشست مشترکشان در روز پنجشنبه نسبت به چشم‌انداز رسیدن او به ریاست جمهوری آمریکا نگران شود.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: «او (کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا) در این نشست رفتاری سرد همراه با یک دیسیپلین شدید را نشان داد و حرف‌های او به شکل کاملا آشکاری این سیگنال را فرستادند.»

بولتون در ادامه این مصاحبه گفت: «باید تن هری ترومن (رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا که در دهه ۱۹۴۰ رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت) در گور بلرزد، چون فکر می‌کنم رابطه بسیار ویژه حزب دموکرات با اسرائیل محو شده و دولت احتمالی کامالا هریس روابط اسرائیل-آمریکا را کاملا متفاوت خواهد کرد.»

به گزارش پایگاه هیل، کامالا هریس در جریان دیدار روز پنجشنبه خود با بنیامین نتانیاهو که بعد از لفاظی‌های این نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی در کنگره آمریکا صورت گرفت به او گفت اکنون زمان برقراری آتش‌بس در نوار غزه است و نسبت به «تبعات حملات این رژیم به غزه برای غیرنظامیان فلسطینی» به اظهار «نگرانی جدی» پرداخت.

هریس بعد از این نشست عنوان کرد با نتانیاهو بر سر «ابعاد درد و رنج‌های انسانی در غزه از جمله مرگ تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه» بحث داشته است.

هریس بیان کرد: «آنچه که در ۹ ماه گذشته در غزه اتفاق افتاده ویرانگر بوده است؛ همینطور مشاهده تصاویر کودکان کشته شده و مردم گرسنه مستاصلی که برای یافتن جایی امن فرار کرده و گا‌ها ۲ بار یا سه یا چهار بار آواره شده‌اند. ما نمی‌توانیم به این تراژدی‌ها بی توجه باشیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم که نسبت به این درد و رنج‌ها بی حس باشیم و من ساکت نخواهم بود.»

بولتون ادامه داد که هر ۲ نامزد ریاست جمهوری احزاب اصلی آمریکا احتمالا اسرائیل را به منظور پایان دادن به جنگ در غزه تحت فشار خواهند گذاشت و ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هر چند که یک حامی سرسخت اسرائیل است، اما احتمالا دیگر خواستار ارتباط پیدا کردن آمریکا با این جنگ نخواهد بود.

بولتون خاطر نشان کرد: «ترامپ در روز‌های اخیر گفته که اسرائیل باید به این جنگ پایان دهد و کاری کند که اسیران اسرائیلی بازگردند، وجهه عمومی اسرائیل وحشتناک شده است. چرا این مساله برای ترامپ مهم است؟ چون نمی‌خواهد از یک اسرائیل نامحبوب دفاع کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار