حمله موشکی به منطقه مجدل الشمس در جولان اشغالی در محافل سیاسی و امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.

خبرگزاری «سما» فلسطین گزارش داد، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی به مجدل شمس در ادامه یاوه گویی مقامات صهیونیست علیه حزب الله گفت که این گروه تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.

این درحالی است که مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای انجام هرگونه حمله موشکی به منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان و کشته شدن شماری از صهیونیست‌ها را «قاطعانه» رد کرد.

از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: سیدحسن نصرالله مسئول کشتار در مجدل شمس است و زمان آن رسیده تا حزب الله بهای سنگینی را بپردازد.

منابع امنیتی دیگر صهیونیست نیز در گفتگو با شبکه کان این رژیم تاکید کردند که پاسخ "اسرائیل" به این حمله بسیار قوی خواهد بود.

یک کارشناس نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم گفته موشک شلیک شده به سمت مجدل شمس از نوع فلق ۱ بوده است.

یک مقام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این شبکه خبری گفت:پاسخ به این حمله بسیار گسترده خواهد بود.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز افزود که وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم هم اکنون در حال انجام مشورت‌هایی با مقامات ارتش هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام نزدیک به نتانیاهو گفت این حمله به تحولاتی دراماتیک در مرز‌های شمالی منجر خواهد شد.

اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) به نقل از مقامات نظامی اسرائیلی مدعی شد: پاسخ به حمله مجدل شمس بسیار گسترده خواهد بود و مجبور هستیم که به جنگ برویم.

بنی گانتس رهبر حزب اردوگاه و از سران اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: زمان این است که توافق برای تبادل اسرا با حماس را امضا کنیم و توان خود را به جبهه شمالی منتقل کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابعی گزارش داد: مجدل شمس برای این حمله سخت آماده نبود و ساکنان آن تخلیه نشدند و این منطقه مستحکم نیست.

پایگاه خبری «واللا» به نقل از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: از نخست وزیر می‌خواهیم که فورا علیه حزب الله اعلام جنگ کند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات دولتی اسرائیل گزارش داد: نتانیاهو درحال بررسی این است که به دنبال حمله به مجدل شمس سفر خود به آمریکا را کوتاه کند.

این شبکه گزارش داد که بن گویر خواستار تشکیل کابینه کوچک امنیتی موسوم به کابینت شده است.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: در هرکجا که نیاز باشد که حزب الله را بزنیم، این کار را خواهیم کرد.

یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز که همواره مخالف سیاست‌های نتانیاهوست، در این باره افزود: نتانیاهو هنوز تصمیم به بازگشت از آمریکا به اسرائیل را نگرفته و این شاهد خجالت آور بر این است که کلا از واقعیت جداست.

ایلی کوهن که پیشتر وزیر امورخارجه و پیش از آن رئیس دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بوده نیز در واکنش به حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی ادعا کرد: لبنان باید در آتش بسوزد.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه «مجدل الشمس» واقع در جوبان اشغالی سوریه اعلام کرد: حزب الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل الشمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کردند حزب الله لبنان با انجام یک حمله موشکی منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان را هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین مدعی شدند این حمله منجر به کشته شدن ۹ صهیونیست و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر شده است.

پیش از این هم، یکی از مسئولان حزب الله در گفتگو با رویترز هرگونه حمله مقاومت اسلامی لبنان به منطقه مجدل الشمس را تکذیب کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار