تیم محافظان ترامپ به دلیل اینکه پلیس پنسیلوانیا آنها را در جریان شناسایی مظنون شلیک به ترامپ قرار نداده بود، از این نیرو شکایت کرد.

تیم محافظت دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا به طور خصوصی شکایت کردند که پلیس پنسیلوانیا قبل از تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی در این ایالت به آنها از کشف یک فرد مشکوک اطلاع نداده است.

براساس گزارش آر تی، واشنگتن پست به نقل از افراد مطلع گزارش داد: اعضای سرویس مخفی که برای محافظت از رئیس جمهور سابق و مشاوران ارشد او گماشته شده اند می‌گویند که از این هشدار مطلع نشده اند، چراکه مظنون به نام توماس متیو کروکس، قبل از تیراندازی در جریان انتخابات ۱۳ جولای (۲۴ تیر) شناسایی شده بود.

این روزنامه گزارش داد که حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قبل از تیراندازی، نیرو‌های امنیتی مسئول مبارزه با تک تیرانداز‌ها متوجه رفتار عجیب کروکس شده و عکس او را به مرکز فرماندهی ارسال کردند.

پیش از این، ترامپ از عدم موفقیت پرسنل امنیتی در جلوگیری از بالا رفتن کروکس به پشت بام ساختمانی که در جریان تجمعی در پنسیلوانیا از آن تیراندازی کرد، ابراز شگفتی کرده بود.

در ۱۳ جولای، در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی برای حامیان ترامپ در پنسیلوانیا، تیری به گوش رئیس جمهور سابق آمریکا اصابت کرد و این حادثه منجر به کشته شدن یک تماشاگر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

 سرویس مخفی آمریکا گفت که مظنون را که چندین گلوله به سمت سکو شلیک کرد، کشته است. به گزارش نیویورک پست، تیرانداز روی پشت بام یک ساختمان کارخانه تولیدی در حدود ۱۰۰ متری صحنه، خارج از منطقه‌ای که این مراسم برگزار می‌شد، مخفی شده بود.

اف بی آی در حال بررسی این حادثه به عنوان یک سوءقصد و یک عملیات تروریستی احتمالی داخلی است. این دفتر مظنون را توماس متیو کروکس ۲۰ ساله نامید.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار