بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صبح که از خواب برمی خیزند به حمام بروند و برخی دیگر شب و عصر را برای استحمام ترجیح می‌دهند.

حمام کردن بخشی از برنامه روزانه برای بسیاری از افراد است، به گونه‌ای که برخی ترجیح می‌دهند این کار را در شب انجام دهند تا به خواب کمک کند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند صبح دوش بگیرند تا فعالیت بیشتری داشته باشند.

با این حال، برخی از کارشناسان می‌گویند که انتخاب دوش گرفتن در صبح ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشد، که می‌تواند شما را وادار کند که عادت خود را دوباره ارزیابی کنید.

کارشناسان توضیح می‌دهند که ترجیح دادن دوش صبحگاهی به دوش‌های عصر ممکن است باعث شود با باکتری‌های خطرناک بخوابید، به این معنی که انتخاب دوش گرفتن در شب قبل از خواب بهتر است؛زیرا به شما اطمینان می‌دهد که ملحفه‌های تمیز و بدنی تمیز دارید، اما به تعویق انداختن آن تا صبح به این معنی است که عرق در طول شب جمع می‌شود که زمینه حاصلخیزی را برای تکثیر باکتری‌ها فراهم می‌کند.

مطالعات نشان داده است که باکتری اشریشیا کلی (E. Coli) که به ایجاد شرایطی از اسهال و مسمومیت غذایی تا بیماری‌های جدی مانند ذات الریه شناخته شده است، می‌تواند در تشک‌ها زنده بماند و ماه‌ها روی سطوح باقی باشند. هر چه تشک شما قدیمی‌تر باشد، خطر آن بیشتر است.

نه تنها باید به این فکر کنیم که چه زمانی باید دوش بگیریم، بلکه باید به جایی که بوده ایم نیز فکر کنیم.

کارشناسان می‌گویند که کارکنان اداری باید در حالت آماده باش باشند، زیرا در طول زمانی که در محل کار می‌گذرانیم، مقادیر زیادی باکتری و آلاینده‌های موجود در هوا به پوست ما می‌چسبند. اگر شب دوش بگیرید، این مشکل برطرف می‌شود. بنابراین، اگر به دوش گرفتن در صبح پایبند باشید، احتمالاً همه آن میکروب‌ها را هر شب به رختخواب خود منتقل می‌کنید.

علاوه بر این، دوش گرفتن در شب نه تنها بهداشتی است، بلکه ثابت شده است که کیفیت خواب شما را نیز افزایش می‌دهد.

حرکت از یک حمام گرم به یک اتاق سرد می‌تواند باعث کاهش دمای بدن شما شود. از آنجایی که دمای بدن شما به طور طبیعی هنگام به خواب رفتن کاهش می‌یابد، این تغییر دما به بدن شما اجازه می‌دهد سیگنال‌هایی را دریافت کند که نشان می‌دهد برای خواب بسیار سریعتر آماده است.

برای تقویت بیشتر خواب، استفاده از ژل دوش با رایحه اسطوخودوس را برای آماده شدن برای خواب در نظر بگیرید، زیرا اسطوخودوس حاوی ترکیبات شیمیایی تسکین دهنده است که می‌تواند بی خوابی و بی قراری را کاهش دهد و به خواب کمک کند.

منبع: اکسپرس

برچسب ها: دوش گرفتن ، حمام کردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار