رئیس آژانس آوارگان فلسطینی می‌گوید از ابتدای جنگ علیه غزه تا کنون نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارکنان این سازمان به شهادت رسیده‌اند.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌گوید که از زمان ایجاد سازمان ملل، جنگ غزه سبب بزرگترین تلفات میان پرسنل این سازمان در یک درگیری یا بلای طبیعی شده است.

به گزارش الجزیره، لازارینی به حادثه تلخ شهادت یک معلم آنروا اشاره کرد که هفته گذشته در حالی که فکر می‌کرد در جای امنی پناه گرفته، همراه با نوزاد ۴ ماهه‌اش در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

رئیس این آژانس سازمان ملل گفت: «زمانی که جنگ غزه نزدیک به ۱۰ ماه پیش آغاز شد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که ما به این نقطه شوم برسیم. نزدیک به ۲۰۰ عضو تیم آنروا در غزه کشته شده‌اند. افرادی که جان باخته‌اند فقط عدد نیستند، اینها همکاران و دوستان ما هستند. معلمان، پزشکان، پرستاران، مهندسان، کارکنان پشتیبانی و تکنسین‌هایی هستند که عمر خود را صرف حمایت از جامعه کردند». وی در پایان گفت: «من درخواست دبیرکل سازمان ملل در خصوص پاسخگویی برای تک تک این مرگ‌ها تکرار می‌کنم».

رژیم صهیونیستی تا کنون ۴۴۵ حمله علیه ۱۸۸ ساختمان متعلق به سازمان ملل ترتیب داده است. این رژیم همچنین در پی آن است که آنروا را که برای آوارگان فلسطینی سرپناه و خدمات آموزشی ارائه می‌کند، به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند. این اقدام واکنش تند مقامات بین‌المللی را در پی داشته است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته این تصمیم را صراحتا «مزخرف» خوانده و گفت: «غیرقانونی اعلام کردن فعالیت‌های اونروا - و اَنگ تروریستی زدن به آن، در حالی که اینطور نیست - به منزله هدف قرار دادن ثبات منطقه‌ای و کرامت انسانی همه کسانی است که از فعالیت آژانس ملل متحد بهره‌مند می‌برند.»

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار