به گفته یک افسر آمریکایی، ایالات متحده مهمات خوشه‌ای را برای ارتش اوکراین در انباری در آلمان ذخیره می‌کند.

ایالات متحده مهمات خوشه‌ای خود را که به اوکراین عرضه می‌شود در انباری در آلمان ذخیره می‌کند. این موضوع توسط یک افسر ناشناس ارتش آمریکا به شبکه NDR گزارش شده است. 

به گفته این افسر آمریکایی این انبار در شهر مایسائو Miesau (ایالت فدرال راینلاند-فالتز) واقع شده است. همانطور که خبرنگاران یادآوری می‌کنند، در جمهوری فدرال آلمان چنین بمب‌هایی مطابق با کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای ممنوع است.

در بخشی از گزارش این شبکه آمده است: «ارتش ایالات متحده مهمات خوشه‌ای را در انبار مهمات خود در مایسائو ذخیره می‌کند.»

این شبکه خاطرنشان می‌کند که اگر مقامات آلمان از این موضوع مطلع شوند، این کشور ممنوعیت ذخیره و حمل چنین مهمات را نقض می‌کند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، در گفتگو با خبرنگاران گفت که از ذخیره و حمل مهمات خوشه‌ای در آلمان چیزی نمی‌داند.

همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپتامبر گذشته به استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای اشاره کرد، چندی پیش بود که ایالات متحده استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را جرم خواند.

گفتنی است، کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای که با نام قرارداد اسلو نیز شناخته می‌شود، یک معاهده بین المللی است که استفاده، انتقال، تولید و ذخیره مهمات خوشه‌ای را ممنوع می‌کند. این قرارداد سال ۲۰۰۸ توسط بیش از ۱۰۰ کشور از جمله انگلیس و آلمان امضا شد و امروزه از آن به عنوان یکی از مؤثرترین اسناد حقوق بین الملل یاد می‌شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار