طبق اعلام نیویورک تایمز وزیر دفاع روسیه به دلیل آماده شدن اوکراین برای عملیات مخفیانه با رئیس پنتاگون تماس گرفت.

آندری بلوسوف، وزیر دفاع روسیه برای اولین بار از زمان تصدی این سمت با لوید آستین، رئیس پنتاگون تماس گرفت. به گزارش نیویورک تایمز، هدف از این تماس، بحث درباره عملیات مخفیانه آتی از سوی اوکراین بود.

بلوسوف به همتای آمریکایی خود گفت که سرویس‌های ویژه روسیه متوجه شده اند که اوکراین در حال آماده سازی یک عملیات مخفی علیه روسیه است. او توضیح داد که آیا پنتاگون از این توطئه اطلاع داشته و آیا آستین می‌داند که این طرح می‌تواند به تشدید تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن منجر شود. طرف آمریکایی از این موضوع ابراز تعجب کرد و با جدیت این موضوع را با اوکراینی‌ها مطرح کرد.

نیویورک تایمز می‌نویسد: «علیرغم وابستگی عمیق اوکراین به ایالات متحده برای حمایت نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک، مقامات اوکراینی همیشه با همتایان آمریکایی خود در مورد عملیات نظامی خود، به ویژه علیه اهداف روسیه، صادق نیستند.»

این نشریه خاطرنشان کرد که ایالات متحده از حملات تروریستی در ساحل غربی کریمه، تخریب پل کریمه و حملات هواپیما‌های بدون سرنشین ناراضی است. پنتاگون از طرف اوکراینی خواست آنچه را که برنامه ریزی کرده اند انجام ندهد، اما نگفت که دقیقاً چه چیزی در این برنامه‌ها وجود دارد.

پیش از این گزارش شده بود که آندری بلوسوف سازماندهی آموزش رزمی پرسنل نظامی را در سایت نظامی لنینگراد بررسی کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار