هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارات دیروز نتانیاهو در کنگره درباره اینکه ایران پشت همه اعتراضات ضد صهیونیستی در ایالات متحده قرار دارد، انتقاد کرد.

«جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همزمان با آغاز دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: بایدن و نتانیاهو در مورد ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها رایزنی می‌کنند.

کربی افزود: هنوز چند شکاف وجود دارد که باید پر شود و ما در حال کار برای تکمیل کار برای رسیدن به توافق هستیم. بایدن در مورد نیاز فوری به ثبات در کرانه باختری با نتانیاهو گفت‌وگو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید به زودی در مورد غزه به توافق رسید، تصریح کرد: ما همچنان شاهد خشونت در کرانه باختری هستیم که رئیس‌جمهور آن را غیرقابل قبول توصیف کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرد که بایدن با نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل درباره راه‌های پایان دادن به جنگ در غزه صحبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بایدن و نتانیاهو در مورد تعهد قاطع ایالات متحده به امنیت (رژیم) اسرائیل و تهدیدات ایران و گروه‌های نیابتی آن بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

جان کربی گفت: بایدن و نتانیاهو راه‌های اجتناب از جنگ با لبنان و مقابله با ایران را بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به اظهارات دیروز نتانیاهو درباره اینکه معترضان ضد صهیونیستی در واشنگتن از سوی ایران حمایت می‌شوند، گفت: از اظهارت نتانیاهو مبنی بر اینکه معترضان بازیچه دست ایران هستند، استفاده نخواهیم کرد و مایه تاسف است که همه معترضان را چنین توصیف کنیم.

جان کربی همچنین گفت که ایران در حال تامین مالی و تشویق برخی تظاهرات، اما نه همه اعتراضات در ایالات متحده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه در حالی در کنگره آمریکا سخنرانی کرد که همزمان هزاران نفر مقابل ساختمان کنگره علیه او شعار سر داده و پلاکارد‌هایی با شعار «نتانیاهو تحت پیگرد است... او جنایتکار جنگی است» در دست داشتند.

وی در بخش دیگری از ادعا‌های خود علیه ایران گفت: «ایران، پشت همه کشتار و تروریسم در خاورمیانه است. ایران جوخه‌های مرگ را به آمریکا می‌فرستد. با ایران که بزرگترین دشمن آمریکا به حساب می‌آید می‌جنگیم.»

نتانیاهو پس از مطرح کردن این اظهارات ضد ایرانی در راستای سناریوی ایران هراسی گفت: «آمریکا و (رژیم) اسرائیل قادر به تشکیل یک اتحاد امنیتی در خاورمیانه برای مقابله با تهدید ایران هستند.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار