رئیس جمهور آمریکا و پادشاه اردن درباره بحران غزه و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در این باریکه گفتگو کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مورد بحران غزه و تلاش هابرای برقراری آتش بس گفتگو کرد.

به گفته کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا به ملک عبدالله در مورد تلاش‌های مداوم برای تضمین آزادی اسرای اسرائیلی و برقراری آتش بس، همراه با برنامه‌هایی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه در طول دوره آتش بس اطلاع کرد. دو طرف در جریان گفتگوی خود به وضعیت کرانه باختری پرداختند.

بایدن بر تعهد خود برای تقویت تشکیلات خودگردان از طریق اطمینان از برخورداری از درآمد‌های لازم برای حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

پس از گفتگو‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و جو بایدن در واشنگتن، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا گفت که برای دستیابی به صلح در غزه، هر دو طرف باید امتیازات متقابل بدهند. او گفت: ما باید هر چه زودتر به آتش بس دست یابیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نزدیک شده ایم. هر دو طرف باید مصالحه کنند.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این معامله شامل مبادله مرحله‌ای اسرا بین دو طرف درگیری خواهد بود. در مرحله دوم قرار است سربازان زن اسرائیلی از اسارت حماس آزاد شوند. در پاسخ، ارتش اسرائیل آماده عقب نشینی از تعدادی از مناطق غزه و اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار