نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر هیات مذاکره کننده درباره آتش‌بس غزه به دوحه را پیش از سفر خود به آمریکا با هدف ایجاد مانع در مذاکرات لغو کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم سفر هیات مذاکره کننده به دوحه را پیش از سفر به  آمریکا لغو کرد.  

براساس گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به این اقدام نتانیاهو گفتند که لیکود در حال پخش پیامی است که در آن نوشته شده است: معامله‌ای برای همه چیز یا هیچ چیز.  

نتانیاهو ساعاتی پیش از سفر به واشنگتن، در حالی با هیات مذاکره کننده جلسه‌ای برگزار کرد که اظهارات مقامات رژیم اشغالگر و مقامات صهیونیستی نزدیک به مذاکرات حاکی از آن است که نتانیاهو پیش از سفر خود مذاکرات را به تعویق می‌اندازد تا مانعی ایجاد کند.

روز گذشته منابع نزدیک به مذاکرات آتش بس در مصاحبه با المیادین گفته بودند که مقامات مصری پس از دیدار‌های اخیر با هیات مذاکره کننده صهیونیستی در قاهره به مقامات فلسطینی اطلاع داده اند که آن‌ها هیچ چیز جدیدی به ارمغان نیاورده اند و مذاکرات با تصمیم اسرائیل متوقف شده است.

منابع برجسته مقاومت فلسطین به المیادین گفته بودند که سفر روز چهارشنبه هیات صهیونیستی به قاهره نتیجه‌ای و هیچ پاسخی به پیشنهادات میانجی‌ها نداشت. این منابع تأیید کردند که میانجی‌ها متقاعد شده‌اند که هیات صهیونیستی در حال تلاش برای خرید زمان است تا نتانیاهو از واشنگتن بازگردد.

نتانیاهو برای ایراد سخنرانی در کنگره در ۲۴ جولای (۳ مرداد) عازم واشنگتن است، در حالی که با فشار‌های شدید بین المللی و داخلی برای دستیابی سریع به توافق آتش بس در نوار غزه مواجه و دیدار او با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هنوز نامشخص است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار