مقامات مصری امروز (شنبه) از توقف مذاکرات آتش‌بس با تصمیم رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به نقل از شبکه خبری المیادین، مقامات مصری پس از دیدار‌های اخیر با هیأت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در قاهره اعلام کردند که مذاکرات آتش‌بس با تصمیم صهیونیست‌ها متوقف شده است.

این مسئولان مصری به مقامات فلسطینی اطلاع دادند که این هیأت «هیچ چیز جدیدی برای آتش‌بس ارائه نکرده است و مذاکرات عملاً با تصمیم اسرائیل متوقف شد».

این درحالی است که پیشتر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده بود که تیم مذاکره کننده این رژیم پیشنهادات جدیدی را برای پیشبرد مذاکرات با حماس درباره توافق مبادله اسرا ارائه خواهد کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش افزوده است: طرف‌های میانجی در مذاکرات آتش بس به حماس گفته‌اند تا تحت تأثیر اظهارات بنیامین نتانیاهو در مورد مذاکرات قرار نگیرد؛ زیرا برخی از آنها تنها در پی دستیابی به اهداف سیاسی خود هستند.

این رسانه صهیونیستی در عین حال تاکید کرده است که تصمیم در مورد مذاکرات در دست نتانیاهو است و او بر موضع خود پایبند است.

این در حالی است که پیش‌تر دیوید بارنیا رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) گفته بود: اصرار نتانیاهو بر شرایط جدید، توافق مذاکرات با حماس را با شکست رو به رو خواهد کرد.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار