اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا به دنبال نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو در کشور لائوس، حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد.

به نقل از روزنامه استریتس تایمز، وزیران خارجه آسه‌آن امروز شنبه در بیانیه‌ای تمام حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه را محکوم کردند در حالی که نزدیک به ۱۰ ماه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در این باریکه می‌گذرد.

وزیران خارجه آسه‌آن در این بیانیه در مورد وضعیت بشردوستانه وخیم در غزه که پس از حملات ۷ اکتبر تشدید شده، ابراز نگرانی و اعلام کردند: ما تمام حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت غیرنظامی را که منجر به وضعیت هشدار دهنده در شمار تلفات به ویژه زنان و کودکان شده است را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین از طرفین درگیری خواسته شده تا همانطور که در بند ۲ قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده، پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که آمار شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۰ هزار و ۴۰۳ نفر رسیده است.

رژیم اسرائیل پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسرای خود در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) طی عملیات موسوم به طوفان الاقصی به راه افتاد، به اهداف خود نرسیده است.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران شهر خان یونس واقع در جنوب غزه به ترک این شهر مجبور شدند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل‌آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار