نخست وزیر مجارستان می‌گوید، اتحادیه اروپا به دنبال طرفداری بی قید و شرط از حزب دموکرات آمریکا است؛ حتی اگر به قیمت ویران کردن خود تمام شود.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در اظهارات جدیدی نسبت به «خود ویران‌گری» اتحادیه اروپا هشدار داد و در عین حال حمایت مجدد خود را از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، اوربان گفت: «اروپا از دفاع کردن از منافع خود دست کشیده است. تمام کاری که [مقامات] اروپا انجام می‌دهند آن است که سیاست خارجی طرفدار حزب دموکرات آمریکا را بی قید و شرط دنبال می‌کنند... حتی به قیمت خود ویرانگری». 

اوربان همچنین در ادامه اظهارات خود گفت که انفجار‌های سال ۲۰۲۲ در خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند «اقدامی تروریستی و به دستور آمریکا» بوده است. 

نخست وزیر مجارستان در ادامه به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد و گفت او تلاش دارد آمریکا را از یک دولت لیبرال پساملی‌گرا به سیستم دولت-ملت بازگرداند و به همین دلیل است که به صورت «ناعادلانه» مجازات می‌شود تا از تلاش‌های انتخاباتی او جلوگیری شود. اوربان گفت: «به همین دلیل است که می‌خواهند او را به زندان بیاندازند. به همین دلیل می‌خواهند دارایی‌های او را بگیرند؛ و اگر این کار جواب نداد، به همین دلیل است که می‌خواهند او را بکشند». 

اظهارات جنجالی اوربان در حالی مطرح می‌شود که وی بار‌ها حمایت خود را از دونالد ترامپ نشان داده و پیش از این نیز در نامه‌ای خطاب به سایر مقامات اتحادیه اروپا هشدار داده بود که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، بلافاصله به دنبال منعقد کردن قرارداد آتش‌بس اوکراین خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار