صد‌ها نفر از مردم فرانسه با تظاهرات در خیابان‌های پاریس بر علیه امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور شعار سر دادند و خواستار استعفای وی شدند.

صد‌ها نفر از مردم فرانسه با تظاهرات در خیابان‌های پاریس و تجمع در میدان دانفر روشرو بر علیه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شعار سر دادند و خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش بامداد یکشنبه خبرگزاری ریانووستی، مردم فرانسه در جریان این تظاهرات که به فراخوان حزب میهن پرستان این کشور در پاریس برگزار شد با سر دادن شعار‌هایی همچون «مکرون استعفا!»، «مکرون برو بیرون» و «مکرون، تمام تمام شده‌ای»، از اینکه رئیس جمهور فرانسه با وجود گذشتن ۴۵ روز از انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور هنوز موفق به تشکیل دولت نشده است، انتقاد کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پوستر‌ها و بنر‌هایی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها «دموکراسی ما تضعیف شده است»، «همه چیز ویران شده است»، «در برابری دیکتاتوری مقاومت می‌کنیم» و «باید مکرون را متوقف کرد»، نوشته شده بود.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با بیان اینکه مکرون قانون اساسی فرانسه را زیر پا گذاشته است و نظر مردم این کشور را به حساب نمی‌آورد، گفت: امضای ۵۸ نماینده پارلمان فرانسه کافی است تا سازوکار اجرای ماده ۶۸ قانون اساسی این کشور که امکان برکناری رئیس جمهور فرانسه در صورت تخطی از وظایفش را فراهم می‌کند، فراهم آورد و چه تخطی از وظایف می‌تواند از این بالاتر باشد که با وجود گذشت ۴۵ روز از انتخابات پارلمان فرانسه، مکرون هنوز هیچ اقدامی در جهت تشکیل دولت انجام نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار