رسانه‌های اسرائیلی از احتمال پیوستن اتحادیه‌های کارگری رژیم صهیونیستی به اعتصاب‌های سراسری در اعتراض به ناکارآمدی کابینه نتانیاهو خبر دادند.

در پی انتشار خبر پیدا شدن اجساد ۶ اسیر اسرائیلی دیگر در نوار غزه و وقوع سومین عملیات مقاومت در کمتر از ۲۴ ساعت در اوج آمادگی امنیتی ارتش اشغالگر در کرانه باختری، روزنامه اسرائیل هیوم از احتمال نافرمانی مدنی گسترده در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است امشب فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری اسرائیل نشست فوق‌العاده و مهمی را برگزار کند و به احتمال زیاد آغاز نافرمانی مدنی و اعتصاب گسترده این اتحادیه‌ها اعلام شود.

این در حالی است که امروز، «بنی گانتز» عضو سابق کابینه جنگی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اردوگاه دولت» نیز خواستار اعتصاب و تظاهرات گسترده و سرنگون کردن کابینه نتانیاهو شد.

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد که «آنچه امروز اتفاق افتاد محصول یک خرد سیاسی نیست، بلکه بر اساس منافع شخصی است. ما با نتانیاهو به پیروزی نخواهیم رسید. او یک قمارباز است باید او را طرد کنیم».

اورنا باربابای، وزیر سابق و عضو کنست نیز گفت: «امروز صبح چطوری دولت اسرائیل؟ آیا محور فیلادلفیا در مقابل جان اسرایی که کشته شدند، می‌ارزید؟

از سوی دیگر یوسی یهوشع، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: در حالی که بیشتر نیرو‌های نظامی و ذخیره آموزش دیده در غزه و مرز شمالی هستند، باز کردن یک جبهه اصلی و جدید دیگر در کرانه باختری، یک چالش واقعی و بزرگ است.

بامداد امروز بود که ارتش اشغالگر تایید کرد که جنازه‌های چند اسیر دیگر خود را در نوار غزه یافته است. در بیانیه، ارتش اطلاعاتی از تعداد این اسرا نداد، اما برخی رسانه‌های اسرائیلی آنها را ۶ تن اعلام کردند.

پس از آن بود که در کمتر از ۲۴ ساعت پس از دو عملیات مقاومت در جنوب کرانه باختری، عملیات منحصر به فرد جدیدی در این منطقه صورت گرفت و طی آن سه نظامی اسرائیلی از پای درآمدند. طبق اعلام رسانه‌های اسرائیلی، نیرو‌های مقاومت با شلیک دست‌کم ۱۵ گلوله در ایست‌بازرسی «ترقومیا» در جنوب کرانه باختری موجب هلاکت این نظامیان شدند.

اشغالگران صهیونیست از بامداد روز چهارشنبه عملیات بی‌سابقه و گسترده‌ای را با هدف ریشه‌کن کردن مقاومت در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند. اما از روز شنبه با عملیات‌های مقاومت در جنوب کرانه باختری شوکه شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار