روزنامه صهیونیستی «معاریو» از تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برکناری وزیر جنگ کابینه خود خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو»  گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از افزایش تنش میان وی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ، تصمیم به برکناری وی گرفته است.

منابع صهیونیستی چهارشنبه گذشته فاش کردند که اختلاف نتانیاهو و گالانت، روابط اسرائیل با آمریکا را پیچیده‌تر کرده است.

اختلاف میان نتانیاهو و گالانت پس از افشای سخنان وی در کمیته خارجی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بحرانی شده است.

گالانت در این جلسه، شعار پیروزی مطلق در جنگ غزه را سخن پوچی دانسته و اعلام کرد که نتانیاهو از دستیابی به توافق برای آزادسازی اسیران صهونیست جلوگیری می‌کند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد گفت که نتانیاهو مساله برکنار کردن گالانت از وزارت جنگ و جایگزین کردن «گدعون ساعر» عضو کنست و رئیس حزب «امید نو» این رژیم را بررسی می‌کند.

این شبکه افزود: نتانیاهو در تعطیلات تابستانی سه ماهه کنست مشورت‌هایی در این خصوص انجام خواهد داد.

گدعون ساعر ۲۵ مارس گذشته (۶ فروردین ۱۴۰۳) در پی مخالفت نتانیاهو با پیوستنش به کابینه جنگ، از کابینه رژیم صهیونیستی استعفا داد.

وی در خصوص دلایل استعفایش گفت: تا زمانی که هیچ تاثیری ندارم، نمی‌توانم مسئولیت قبول کنم و ما برای گرم کردن صندلی‌ها به کابینه نیامدیم.

عضو کنست در آن زمان و در سایه انتقاد شدیدش از مدیریت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت که آمادگی این را دارد که یک فراکسیون راست‌گرای مخالف نتانیاهو تشکیل دهد.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در این باره اعلام کرد: گالانت در جریان نشست کابینه امنیتی مورد انتقاد و هجمه اعضای حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو قرار گرفت.

این روزنامه افزود: وزرای حزب لیکود گالانت را متهم به تلاش برای سرنگونی کابینه نتانیاهو کرده‌اند.

براساس این گزارش، وزرای حزب لیکود در تلاش برای برکناری گالانت و تعیین ساعر به جای او هستند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» هم به نقل از منابع آگاه خود بدون ذکر نام نوشت: نتانیاهو خواهان برکناری گالانت است و مشورت‌های محرمانه‌ای را در این راستا انجام داده، اما جرأت انجام این کار را ندارد.

همچنین برخی مسئولان کابینه رژیم صهیونیستی فاش کردند که تماس‌ها و ارتباطات بین نتانیاهو و دستگاه نظامی به ریاست گالانت قطع است.

نتانیاهو در سال ۲۰۲۳ و در جریان اعتراضات به اصلاحات قضایی، گالانت را برکنار و پس از بالاگرفتن اعتراضات به این برکناری، از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار