نخست‌وزیر سنگال با حضور در میان حامیان فلسطین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها شد.

«عثمان سونکو نخست وزیر سنگال با شرکت در تجمع ضد صهیونیستی در داکار همبستگی بیشتر امت اسلام را در قبال جنگ غزه خواستار شد.

طبق گزارش روزنامه «القدس العربی»، سونکو در سخنانی در این تجمع گفت: خویشتن‌داری کافی است و تحریم اسرائیل و تشدید فشار‌ها برای منزوی کردن این رژیم ضروری است.

نخست‌وزیر سنگال با بیان اینکه باید وحشیگری رژیم صهیونیستی در غزه متوقف شود، اضافه کرد: باید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اسرائیل اعمال شود و تلاش بیشتری برای حمایت از برادران فلسطینی نیاز است.

وی ادامه داد: اسرائیل نخست‌وزیری دارد که بقای سیاسی‌اش به این جنگ بستگی دارد، او آماده است تا از روی هزاران جسد عبور کند تا نخست‌وزیر بماند.

وی در حالی که شالی با نقش و رنگ پرچم فلسطین را به دور گردن خود انداخته بود، افزود: ما باید همه کسانی را که این بی‌عدالتی و ظلم را محکوم می‌کنند متحد کنیم و برای یک راه حل سیاسی، یعنی منزوی کردن سیاسی اسرائیل تلاش کنیم.

سونکو همچنین به ظلم و ستم انجام شده علیه ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ میلادی تا کنون اشاره و اتفاقات جاری در نوار غزه را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

مذاکرات آتش‌بسی که در هفته‌های اخیر و با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه برگزار شده، تا کنون، نتایج ملموسی به دنبال نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار