نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی خواستار نافرمانی مدنی و شورش صهیونیست‌ها علیه کابینه این رژیم شد.

به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، «ایهود باراک» نخست وزیر سابق این رژیم پس از اعلام پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست در تونلی در رفح واقع در نوار غزه، صهیونیست‌ها را به نافرمانی مدنی و سرنگونی کابینه فعلی این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» دعوت کرد.

بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) اسیر شده بودند در تونلی در رفح واقع در نوار غزه خبر داد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که از میان این ۶ اسیر کشته شده یکی از آن‌ها آمریکایی است.

مقاومت فلسطین در نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در پاسخ به هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم انجام داد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که مقاومت فلسطین در جریان این عملیات حدود ۲۵۰ صهیونیست ساکن شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه را به اسارت گرفته است.

تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

پیشتر خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرده بودند که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به معنای اجرای حکم اعدام فرزندان اسیرشان است.

ارتش رژیم صهیونیستی قبلا نیز جسد ۶ اسیر خود را از نوار غزه خارج کرده بود.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در دیماه سال گذشته با اشاره به انفعال و سردرگمی واحد‌های مختلف زمینی، هوایی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در روز عملیات غافلگیر کننده «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر (۱۵مهرماه) اذعان کرده بود که نظامیان صهیونیست در این روز با اجرای برنامه موسوم به «هانیبال»، برای کشتن اسیران صهیونیست در مسیر انتقال به نوار غزه وارد عمل شدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در بخشی از تحقیقات خود درباره شکست، سردرگمی و هرج و مرج حاکم بر نیرو‌های رژیم صهیونیستی در روز عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی نوشته بود که در هفتم اکتبر در جریان عملیات طوفان الاقصی کار به جایی رسید که فرمان شلیک به تمام خودرو‌هایی که در راه بازگشت به نوار غزه بودند صادر شد؛ در حالیکه مقامات ارتش اسرائیل می‌دانستند که برخی از این خودرو‌ها حامل اسرای صهیونیست است.

در تحقیقات یدیعوت آحارنوت آمده است که در نیمه‌های شب و صبح عملیات طوفان الاقصی، ارتش رژیم اسرئیل با صراحت به همه یگان‌های رزمی دستور داد تا از برنامه «هانیبال» پیروی کنند و دستور فرماندهی، بازدارندگی در برابر حمله به هر قیمتی بود و این درحالی بود که نظامیان صهیونیست می‌دانستنند که رزمندگان فلسطینی پس از این عملیات، در حال بازگشت به نوار غزه هستند و احتمال دارد که اسیران صهیونیستی با آنها باشند.

برنامه هانیبال مبنی بر این است که اگر امکان آزاد کردن اسیر صهیونیست از دست اسیرکنندگان وجود نداشته باشد، پس بهترین راه گلوله باران اسیران و اسیرکنندگان با هم است تا اسیران بدست آنها نیفتند.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی مشخص نیست چه تعداد اسیر صهیونیست درحال انتقال از شهرک‌های اطراف نوار غزه به داخل این منطقه در روز هفتم اکتبر در قالب عملیات طوفان الاقصی توسط ارتش رژیم اسرائیل کشته شدند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار