پسر چهار ساله‌ای که یک کوزه متعلق به عصر برنز را شکسته بود، به دعوت مدیر موزه به این مکان بازگشت.

یک پسربچه چهار ساله که اخیرا در جریان بازدید از یک موزه در شهر «حیفا» سرزمین‌های اشغالی، کوزه بسیار قدیمی و نادر متعلق به عصر برنز را شکسته بود، مجددا به موزه بازگشت تا این بار با راهنما آثار باستانی را ببیند.

به گزارش اسکای نیوز، این کوزه بسیار کهن بوده و قدمت آن به ۲۲۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. گفته شده کوزه مذکور هنگام کشف سالم بود و به همین دلیل جزء آثار باستانی بسیار نادر محسوب می‌شود. با این حال، هفته گذشته یک پسربچه چهار ساله برای دیدن داخل کوزه آن را کشید که سبب افتادن و شکستن آن شد. 

«اینبال ریولین» مدیر موزه می‌گوید که دو مکتب فکری در خصوص حادثه شکستن کوزه وجود داشت: یکی حمایت از بازگشت بدون مجازات کودک و خانواده‌اش به موزه و دیگری تنبیه و توبیخ کودک به عنوان یک ضرورت اخلاقی. با این حال، به گفته مدیر موزه کودک که «فقط از روی کنجکاوی» کوزه را شکسته، دوباره دعوت شد تا این بار با روش مرمت آثار باستانی آشنا شود و ببیند که چگونه  قرار است کوزه تعمیر شود. 

شایان ذکر است که این کوزه بدون شیشه محافظ به نمایش گذاشته شده بود؛ چرا که مقامات موزه اعتقاد دارند نمایش دادن یافته‌های باستان‌شناسی بدون حفاظ، جذابیت خاصی دارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار