فرخنده‌پور گفت: در ارکان نظامی صهیونیست‌ها چند دستگی وجود دارد و طرح‌هایی هم که تصویب می‌شود زمانی که به کابینه صهیونیست‌ها می‌رود اجرایی نمی‌شود.

فرخنده پور کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص آتش بس برای واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه اظهار کرد: با گذشت بیش از ۳۰۰ روز از جنگ در غزه زیر ساخت‌های بهداشتی و زیر ساخت‌های مربوط به آب و فاضلاب و بیمارستان‌ها به شدت آسیب دیده‌اند و اکنون تمام منابع آبی به اقسام ویروس‌ها آلوده شده است و این نشانه  را در فلج شدن کودکان می‌بینیم.

وی ادامه داد: این موضوع بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است و سازمان بهداشت جهانی بر اساس این فاجعه طرحی را داد که بر اساس آن به مدت ۱۲ روز در تمامی باریکه نوار غزه و اطرافش کودکان واکسیناسیون شوند و این طرح توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل به رژیم صهیونیستی اعلام شد و قرار بر این شد که این‌ها ابتدا از خان یونس  شروع کنند و در غزه کار را به اتمام برسانند.  

فرخنده پور اظهار کرد: اما صهیونیست‌ها به هیچ کدام از عهدنامه‌ها پایبند نبوده و به این موضوع هم پشت پا زده اند و شب گذشته اعلام کردند که اصلا چنین چیزی امکان ندارد و این طرح تنها در یک منطقه محدود باید انجام شود و در تفکرات نتانیاهو اصلا چنین چیزی را نمی‌خواهد.

وی گفت: در ارکان نظامی صهیونیست‌ها چند دستگی وجود دارد. تفکرات و ایده‌های متفاوتی درباره مسائل بین‌المللی وجود دارد، طرح‌هایی هم که تصویب می‌شود زمانی که به کابینه صهیونیست‌ها می‌رود اجرایی نمی‌شود و به همه چیز پشت پا می‌زنند. در نتیجه نباید تعجب کنیم که صهیونیست‌ها نه به سازمان ملل و نه به سازمان جهانی بهداشت گوش دهد و این بدیهی است و آن‌ها به هیچ عهد و پیمان و قاعده بین‌المللی پایبند نیستند.

وی افزود: در سایر جنگ‌های جهان اگر قوانین رعایت نشود همه واکنش نشان می‌دهند اما این جا با وتوی دولت تروریستی ایالت متحده آمریکا علیه صهیونیست‌ها نظر شورای امنیت هم خنثی است و قطعنامه‌ها همیشه وتو می‌شود و قواعد بین‌المللی هم که تصویب می‌شود و در قاعده عمل جایی ندارد و با دهن کجی و عدم اجرای صهیونیست‌ها مواجه می‌شود.

او می‌گوید: بحران بزرگی در حال شکل گیری است و صهیونیست‌ها اگر به این رقتار‌ها عمل نکنند شاهد فاجعه برزرگی در راستای نابودی کودکان در غزه هستیم  و این برگ سیاهی دیگر از جنایات صهیونیست‌ها است.

فرخنده پور در انتها گفت: عدم اجرای قواعد موجود در توافق نامه‌ها  آثار زیان باری برای صهیونیست‌ها دارد. آن‌ها اسرای خود را می‌کشند و جنازه‌ها را به خانواده هایشان می‌دهند. تا زمانی که صهیونیست‌ها بخواهند با سیستم ترور و کشتار و جنگ کار را جلو ببرند به نتیجه نمی‌رسند، افزایش فشار‌های داخلی از دیگر مواردی است که صهیونیست‌ها را با چالش مهمی رو به رو خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار