وزیر خارجه مجارستان در حاشیه نشست شورای امنیت با همتای روسی خود دیدار و تاکید کرد که هدف بوداپست برقراری فوری آتش‌بس در اوکراین است.

پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان در حاشیه نشست شورای امنیت با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و تاکید کرد: هدف بوداپست برقراری فوری آتش‌بس در اوکراین است.

به گزارش بامداد چهارشنبه اوکراین اینفو، وزارت خارجه مجارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیجارتو و لاوروف در جریان این دیدار درباره اجرای توافق‌های به دست آمده توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ویکتور اوربان در جریان سفر نخست‌وزیر مجارستان به مسکو در ۵ جولای (۱۵ تیر) با یکدیگر گفتگو کردند.

سیجارتو در این دیدار با اشاره به اینکه مجارستان قصد دارد از فرصت ریاست دوره‌ای خود بر شورای اتحادیه اروپا برای پایان جنگ میان مسکو و کی‌یف استفاده کند، گفت: هدف ما برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین است.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجه روسیه و مجارستان در این دیدار در مورد مسائل بین‌المللی جاری از جمله وضعیت پیرامون اوکراین با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف در این دیدار بر غیرقابل قبول بودن نقض فاحش حقوق اقلیت‌های ملی ساکن در اوکراین از سوی کی‌یف تاکید کرده است. وزیر خارجه روسیه در این دیدار به طرف مجارستانی اطمینان خاطر داد که با وجود شرایط بین‌المللی بسیار دشوار، همکاری میان مسکو و بوداپست به تدریج توسعه خواهد یافت.

به نوشته اوکراین اینفو، سیجارتو و لاوروف در این دیدار همچنین بر اهمیت اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی مشترک تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار