صدراعظم آلمان با تمجید از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از اقبال بالای وی برای پیروزی در انتخابات سخن گفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ناتو متنفر بوده و از اروپایی‌ها به دلیل گرفتن سواری مجانی از ایالات متحده بار‌ها انتقاد کرده است. از این رو، تعجبی ندارد که مقامات اروپایی علاقه‌ای به پیروزی وی در انتخابات آتی نداشته باشند.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) با تمجید از کامالا هریس، معاون جو بایدن و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر، اعلام کرد: هریس به عنوان یک سیاستمدار لایق و با تجربه می‌تواند در انتخابات پیش رو پیروز شود.

وی در ادامه افزود: اکنون با تغییر نامزد دموکرات‌ها و یک ترکیب انتخاباتی جدید کارزار انتخاباتی در آمریکا بی تردید جذاب خواهد بود. بر این باورم احتمال قوی وجود دارد که هریس بتواند در انتخابات پیروز شود، اما در نهایت این رای دهندگان آمریکایی هستند که باید پیروز انتخابات را مشخص کنند.  

رویترز در ادامه این گزارش می‌نویسد: بسیاری از سیاستمداران آلمانی از روی کار آمدن دوباره ترامپ در کاخ سفید نگران هستند، زیرا وی آشکارا از افزایش تعرفه‌های گمرکی و نیز مشروط ساختن حمایت آمریکا از کشور‌های عضو ناتو سخن گفته است.  

ترامپ در زمان سکانداری خود در کاخ سفید از ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، بار‌ها از آلمان به دلیل سرمایه گذاری کم در قدرت دفاعی خود و مازاد تجاری این کشور با آمریکا انتقاد کرده بود.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار