حمله خرابکارانه شورشیان ضد مادورو به دکل‌های برق موجب قطعی برق چند ایالت ونزوئلا شد.

در پی حملات خرابکارانه هماهنگ به چندین پست برق و برج‌های انتقال، خاموشی چندین ایالت ونزوئلا، از جمله کاراکاس پایتخت این کشور را در تاریکی فرو برد.

به نوشته کانال تلگرامی اینتل ریپابلیک این حمله در پی اقدامات غرب برای تغییر رژیم در این کشور آمریکای جنوبی و حمایت از شورشیان ضد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا صورت می‌گیرد.

وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما می‌دانستیم که آنها در حال برنامه‌ریزی این نوع حمله هستند نه تنها علیه خدمات برق، بلکه علیه سایر خدمات عمومی که به طور گسترده مورد استفاده مردم است. پاسخ قاطعانه علیه کسانی خواهد بود که اقدامات تروریستی ایجاد می‌کنند و به مردم ما آسیب می‌رسانند.»

دادگاه عالی ونزوئلا هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در ۲۸ ژوئیه برگزار شد صحت داشته و این موضوع اکنون از سوی دادگاه تأیید می‌شود.

این تأیید پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آمریکا ادموندو گونزالس، رقیب مادورو را پیروز انتخابات اعلام کرده و از مخالفان در ونزوئلا حمایت کرده بود. مخالفان دولت نیز به پشتوانه آمار‌های اشتباه منتشر شده از سوی گونزالس که مدعی بود وی ۶۷ درصد آرا را در انتخابات کسب کرده است با ایجاد ناآرامی در کشور به دنبال تضعیف دولت مادورو بودند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آمریکا همین است یا غلام حلقه بگوش باشی یا اینطوری توسط گول خوردگان خرابکاری کنند آمریکا میخواهد ونوزلا را اوکراین دیگر بکند رهبان مخالفان را دستگیرکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
سقوط دولت مادورو نزدیک است .
آخرین اخبار