جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری را محکوم کردند.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: دشمن با حمله به شهر‌ها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری اشغالی به دنبال انتقال وزن درگیری به کرانه باختری اشغالی است. دشمن در تلاش است تا واقعیت‌های میدانی جدیدی را با هدف تسخیر و الحاق کرانه باختری اشغالی و گسترش حاکمیت خود بر مقدسات ما در جنگی وجودی علیه مردم فلسطین تحمیل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: لشکرکشی به کرانه باختری اشغالی در چارچوب برنامه‌های دشمن برای تحمیل کنترل بر شهر بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی صورت می‌گیرد.دشمن به دنبال اجرای نقشه‌های شوم یهودی سازی خود از جمله ساخت کنیسه در صحن‌های مسجدالاقصی است که نقض آشکار تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: گردان‌های قدس در کرانه باختری در حال انجام شدیدترین نبرد‌ها برای مقابله با کارزار جنایتکارانه دشمن هستند.دشمن با صد‌ها سرباز و خودروی زرهی مناطق مختلف را محاصره می‌کند تا مردم ما را به زانو درآورد و اراده آنها را بشکند.

جهاد اسلامی در ادامه این بیانیه از ملت‌های عرب و اسلامی خواسته که در حمایت از مردم فلسطین و مقدسات آنها اقدام فوری و مؤثر انجام دهند و این تجاوز مستمر را که هدف آن از بین بردن آرمان عادلانه ملت فلسطین است، رد کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بازی با آتش است.

در بیانیه حماس آمده است که تصمیم کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، اقدامی خطرناک و بازی با آتش است که منطقه را به سمت جنگی دینی پیش می‌برد و مسئولیت همه پیامد‌های آن متوجه رژیم اشغالگر و حامیان آن است.

حماس اعلام کرد که این دولت فاشیست و جنایتکار با آتش بازی می‌کند و اعتنایی به پیامد‌های تجاوزات خود علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت آن نزد امت اسلامی و عربی ندارد و این طرح‌های شوم و خطرناک علیه قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف، موجب وقوع جنگ دینی گسترده خواهد شد. تلاش‌های گسترده دشمن صهیونیستی برای تغییر واقعیت‌های موجود در مسجد الاقصی، هرگز موجب محو حقایق تاریخی مبنی بر اسلامی بودن این مکان که غیرقابل تقسیم است و همیشه اسلامی خواهد ماند، نخواهد شد.

این جنبش فلسطینی عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را به بسیج عمومی و حضور گسترده در مسجد الاقصی برای مقابله با هرگونه تلاش صهیونیست‌های تندرو برای هتک حرمت مسجد الاقصی و زیر پا گذاشتن قداست آن و رویارویی با دشمن اشغالگر برای دفاع از این مسجد مبارک فراخواند.

منابع خبری بامداد چهارشنبه از آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری خبر دادند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگرد‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار