مقامات لهستانی تائید کردند آمریکا طی روز‌های آینده جنگنده‌های اف ۳۵ را به ورشو ارسال خواهد کرد.

ولادیسلاو کوچینیاک کامیش، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع ملی لهستان تائید کرد که آمریکا در حال آماده شدن برای انتقال اولین جنگنده‌های اف ۳۵ ظرف چند روز آینده به لهستان است.

براساس گزارش آر تی، کوچینیاک کامیش گفت: خوشحالم، چون فردا به واشنگتن خواهم رفت، کمی قبل از آن، سزار تامچیک و پاول بیدا، معاونان وزیر در تحویل اولین هواپیمای اف ۳۵ شرکت خواهند کرد. 

این مقام لهستانی افزود که به دعوت لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به واشنگتن می‌رود و با آستین جلسه‌ی بسیار مهمی را خواهد داشت. او اعلام کرد: در نشست با لوید آستین در پنتاگون به ضمانت‌های امنیتی، همکاری، خرید‌هایی که انجام می‌دهیم و سرعت انتقال فناوری به لهستان و هماهنگی کارها را بررسی خواهیم کرد.

در مارس ۲۰۱۹، وزیر دفاع لهستان طرحی را برای نوسازی فنی نیرو‌های مسلح این کشور امضا کرد که در آن پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶، ۳۲ فروند هواپیمای نسل پنجم اف ۳۵ توسط ورشو خریداری شود.

شایان ذکر است که ماه گذشته وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور با اعطای وام ۲ میلیارد دلاری به لهستان برای رفع نیاز‌های نظامی این کشور موافقت کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این تصمیم به تقویت بال شرقی ناتو و همچنین به لهستان در گام‌هایش برای نوسازی برنامه نظامی خود از جمله خرید هواپیما‌های جنگنده اف ۳۵، سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت و تانک‌های آبرامز کمک خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار