سرلشکر سابق ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش این رژیم در غزه تکه تکه شده و در صورت عدم توافق صهیونیست‌ها به ته پرتگاه سقوط خواهند کرد.

اسحاق بریک، سرلشکر بازنشسته رژیم صهیونیستی امروز گفت که ارتش این رژیم در نوار غزه شکست خورده و تکه تکه شده است. او هشدار داد که برهم خوردن مذاکرات آتش بس، تل آویو را به  پرتگاه خواهد برد.

براساس گزارش سما الاخباریه، بریک در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو گفت که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش،  این  ارتش را تکه تکه کرد و ارتش اسرائیل نتوانست به اهداف تعیین شده توسط سران سیاسی این رژیم که مهمترینش نابودی حماس بود، دست یابد.

او افزود: به دلیل رفتار نامناسب و عدم انضباط عملیاتی، تعداد زیادی (سربازان اسرائیلی) در جریان درگیری در نوار غزه کشته و زخمی شدند. اگر اسرائیل توافقی برای توقف جنگ و مبادله اسیران با حماس امضا نکند، ممکن است وضعیت بدتر شود و ما در ته پرتگاه قرار بگیریم.

مذاکرات آتش بس در نتیجه اصرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در غزه و کنترل محورهای نتزاریم و فیلادلفیا در مرکز و جنوب نوار غزه به مرحله حساسی رسید، در حالی که حماس پایان جنگ و عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از غزه را برای موافقت با توافق خواسته است.

در راستای سخنان بریک مقامات صهیونیستی پیش از این نیز بیش از یک بار گفته بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بهای سنگینی می پردازد و درگیر جنگ شدید و پیچیده‌ای با مبارزان جناح فلسطینی است. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار