یک کارشناس مسائل غرب آسیا آخرین تحولات جنگ غزه را تشریح کرد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین تحولات غزه و مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که در دور اول مذاکرات طرفین برای پایان دادن به بحران غزه به توافق نرسیدند و لذا می‌توان گفت که ادامه این  گفت‌وگو ها نیز به دلیل زیاده خواهی های نتانیاهو با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که غزه قربانی زیادی‌خواهی‌های نتانیاهو و انتخابات آمریکا شده است چرا که نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی ۱۰ ماه گذشته نتوانسته است که با استفاده از قدرت نظامی و کشتار مردم غزه دستاوردی داشته باشد لذا قصد دارد که با ادامه قتل عام مردم فلسطین شرایط خود را بر حماس تحمیل کند.

هانی زاده بیان کرد : از سوی دیگر در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا جمهوری‌خواهان قصد دارند تا با ادامه جنگ غزه و تقویت چهره‌های افراطی کمک‌های لابی صهیونیستی را برای پیروزی در انتخابات جلب کنند،همچنین دموکرات‌ها  برای اجرای پروژه های تبلیغاتی فشار بر نتانیاهو برای پایان یافتن جنگ غزه را بیشتر کرده اند. 

کارشناس مسائل غرب آسیا متذکر شد: نتانیاهو با تکیه بر حمایت جمهوری‌خواهان سعی دارد تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جنگ را ادامه دهد و حتی امکان دارد که این جنگ را به خارج از مناطق اشغالی گسترش دهد و پای بازیگران دیگری را به این معادله باز کند.

هانی زاده تصریح کرد : اسرائیل در مذاکرات آتش بس خواهان آزادی گروگان‌ها بدون قید و شرط آن هم پیش از آتش بس موقت است همچنین مدعی است که  بازگشت آوارگان به  شهر خود نیز باید زیر نظر ارتش صورت بگیرد و غزه نیز باید در آینده بدون سلاح باشد، در حالی که حماس خواهان آتش بسی پایدار،بازگشت آوارگان و تبادل گروگان‌ها است و همچنین تضمینی برای بازسازی غزه میخواهد و به همین دلایل مذاکرات تاکنون به نتیجه نرسیده است. 

وی در پایان گفت: سفر اخیر وزیر امور خارجه قطر به تهران به دلیل جلوگیری از گسترش جنگ درمنطقه  و در عین حال  انتقال پیام‌های آمریکا و کشورهای اروپایی به  ایران  مبنی بر این که منطقه آماده یک جنگ جدید نیست بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار