سفارت آمریکا در لیبی می‌گوید مقامات آمریکایی با خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی در بنغازی دیدار کردند.

سفارت آمریکا در لیبی شامگاه روز سه شنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ژنرال مایکل لنگلی، فرماندهی آمریکا در آفریقا و جرمی برندت، کاردار سفارت آمریکا با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در شهر بنغازی دیدار کردند.

در این پیام آمده است که ایالات متحده از همه ذینفعان لیبیایی می‌خواهد که در سایه حمایت هیئت سازمان ملل در لیبی (UNSMI) و جامعه بین المللی، به طور سازنده در گفتگو‌ها شرکت کنند.

در این پیام به جزئیات گفتگوی حفتر با مقامات آمریکایی اشاره نشده است.

پس از سال‌ها درگیری، مقامات لیبی در تلاش هستند ثبات را به کشور بازگردانند. با این حال، این کشور شمال آفریقا همچنان بین دولت «عبدالحمید دبیبه» که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و یک دولت رقیب در شرق کشور که توسط «خلیفه حفتر» حمایت می‌شود، تقسیم شده است. 

اگرچه آرامش نسبی در سال‌های اخیر به این کشور بازگشته، اما همچنان درگیری‌ها به صورت دوره‌ای بین گروه‌های مسلح بی‌شمار لیبی رخ می‌دهد. سازمان ملل اخیرا اعلام کرد وضعیت لیبی به سرعت از نظر ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی بدتر شده است. اقدامات یکجانبه بازیگران سیاسی، نظامی و امنیتی لیبی باعث افزایش تنش، شکاف‌های نهادی و سیاسی بیشتر برای دستیابی به راه‌حل مذاکره شده است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: لیبی ، خلیفه حفتر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار