رژیم اسرائیل در تازه‌ترین جنایات خود، نیمه شب صدای گریه زنان و کودکان فلسطینی را از طریق بلندگو‌های متصل به کوادکوپتر‌ها در غزه پخش می‌کند.

در حالی که ده ماه از آغاز حملات اسرائیل و قتل عام مردم غزه سپری شده است، این جنگ نابرابر ابعاد جدید و در عین حال غیرانسانی بیشتری به خود گرفته است. این رژیم نه تنها به کشتار فیزیکی بلکه به ترور روانی مردم بی دفاع غزه هم دست میزند. شاهدان عینی از نوار غزه در پیام‌هایی اعلام کرده اند که رژیم اسرائیل نیمه شب، در مناطق مختلف غزه با استفاده از ریز پرنده‌ها و بلندگوها، صدای گریه و التماس کودکان و مادران فلسطینی را بر فراز پناهگاه‌های غیرنظامیان پخش می کند.

نکته غم انگیز ماجرا این است که مردم غیرنظامی با شنیدن صدای گریه و زاری کودکان و زنان فلسطینی، به منظور کمک به آنان از پناهگاههایشان بیرون می‌آیند و در همین حال مورد هدف تک تیرانداز‌ها و پهپاد‌های اسرائیلی قرار می گیرند. از همان روز‌های نخست درگیری‌ها، کمتر کسی بود که باور کند رژیم اسرائیل فقط قصد انجام اقدامات تلافی جویانه علیه حماس را داشته باشد و اغلب بر این باور بودند که هدف اصلی اسرائیل، تصرف نوار غزه و بیرون راندن مردم این منطقه است.

البته همین اتفاق هم در حال رخ دادن است؛ رژیم اسرائیل با تمام قوا با استفاده از قوای جنگی و نیز ترور روانی و اجتماعی مردم غزه سعی دارد تا این سرزمین را به بهانه‌ی مبارزه با حماس تصرف کند. منازل، محل کار و زیرساخت‌های نوار غزه به بهانه‌ی درگیری با حماس توسط اسرائیل تخریب شد، ۴۰ هزار غیرنظامی جانشان را از دست دادند ولی در این میان کسی از جنگ روانی این رژیم علیه مردم سخنی نمی‌گوید. تا پیش از این رژیم اسرائیل برای عملیات‌های تجسس از هواپیما‌های بدون سرنشین و ریزپرنده‌ها استفاده می کرد ولی طی ۴ ماه اخیر از این ابزار‌های جنگی نه فقط برای حملات نظامی بلکه برای ترساندن غیرنظامیان و تضعیف روحیه بازماندگان و زنان و کودکان غزه استفاده می کند.

اسرائیل هر شب این ریزپرنده‌ها را به بالای محل پناهندگان غزه ارسال می کند و با پخش صدای کودکان و زنان و اخیرا صدای پارس سگ ها، سعی می کند تا شکنجه روانی بیشتر را متوجه مردم بی‌دفاع غزه کند. رژیم اسرائیل با هدف ترساندن بیشتر مردم غزه، شب‌ها ریزپرنده‌های مجهز به نورافکن‌های کوچک، اما پرقدرت را به سمت منازل غیرنظامیان در نقاط مختلف غزه ارسال می کند و هرجا که مردم چراغ روشن کرده باشند یا حتی نور موبایل روشن باشد، در اطراف این منازل و پنجره‌ها می چرخند تا غیرنظامیان از ترس اینکه مورد حمله هواپیما‌های بی سرنشین قرار نگیرند، همه‌ی چراغ‌ها وحتی موبایلهایشان را خاموش کنند و در تاریکی مطلق باشند.

یکی از ساکنان غزه عنوان کرده است که برای در امان ماندن از حملات هوایی اسرائیل به چادر‌ها پناه برده اند ولی در این مناطق هم با صدای گریه کودکان و زنانی مواجه شده اند که از بلندگو‌ها پخش می شود. در حال حاضر هر یک از ساکنان غزه هرجا که ریزپرنده می بینند می دانند که خطری در کمین آنهاست. مردم غزه که در شرایط کنونی بیش از قبل پیوند برادری و همیاری بسته اند، با شنیدن صدای کودکان و زنانی که طلب کمک می کنند، بی درنگ از چادرهایشان بیرون می‌آیند ولی خروج از چادر‌ها ممکن است به قیمت جانشان تمام شود و هواپیما‌های بدون سرنشین اسرائیلی این فرصت را برای شلیک از دست ندهند.

حال که مدتی از این ترفند ظالمانه اسرائیل برای ترساندن مردم غزه می گذرد، ساکنان این منطقه ابعاد جدیدی از ظلمی را که تحمل کرده اند، بازگو می کنند. به گفته آنان دلیل استفاده رژیم اسرائیل از صدای پارس سگ‌ها این است که در اوایل حمله زمینی به نوار غزه، بسیاری از اجساد در خیابان‌ها باقی مانده بود و سگ‌های خیابانی اجساد را تکه تکه می کردند. همین امر باعث شده بود که نوعی ترس از صدای سگ در وجود غیرنظامیان ایجاد شود و رژیم اسرائیل از این ترس برای آزار روانی مردم استفاده کند. ترور فیزیکی، کشتار غیرنظامیان و آواره کردن مردم غزه تنها هدفی نیست که اسرائیل دنبال می کند بلکه این رژیم قصد دارد تا روح و روان این مردم را هم مورد حمله قرار دهد و از این طریق سیطره‌ی ظالمانه اش به سرزمین‌های اشغالی را تثبیت کند.

خبرنگار: سمیه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
خداوندا به حق تمامی برگزیدگان و خوبانت ، جهان را از لوث وجود این دیوصفتان خبیث پاک گردان. الهی آمین
آخرین اخبار