دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا در بیروت تاکید کرد رژیم صهیونیستی از مقاومت ضربه خورده و درمانده شده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز چهارشنبه در سخنرانی به مناسبت عاشورای حسینی در این کشور سخنرانی کرد و گفت: به کسانی که می‌خواهند رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم و آن را تصدیق کنیم و روابطمان را با آن عادی کنیم، همان چیزی را می‌گوییم که اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در بحبوحه محاصره فرمود «لا أعطیکم بیدی إعطاء الذلیل ولا أقرّ لکم إقرار العبید». (به خدا سوگند نه به شما دست ذلّت می‌دهم و نه همچون بردگان فرار خواهم کرد)

به گزارش المیادین، وی افزود: به کسانی که از ما می‌خواهند دست از حمایت از مظلومان غزه برداریم و ما را تهدید به جنگی وحشتناک می‌کنند، همان چیزی را می‌گوییم که امام حسین علیه‌السلام فرمود «ألا إنّ الدعی ابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلّة والذلة، وهیهات منا الذلّة». (آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم)

 دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما به ملت فلسطین و همه ملت‌های منطقه که در معرض تهدید و تجاوزگری رژیم صهیونیستی قرار دارند، یاری می‌رسانیم. ما به فلسطین، نوار غزه، کرانه باختری و ملت خود در لبنان که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، از ۷۶ سال پیش یاری رساندیم و از آنها پشتیبانی می‌کنیم.  آنچه مقاومت در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) انجام داد، حق کامل مقاومت است.

نصرالله همچنین از جبهه محور مقاومت بویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه مقاوم تقدیر کرد و افزود: ما در لبنان جبهه پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی را برای یاری رساندن به ملت فلسطین گشودیم و جبهه‌های پشتیبانی یمن و عراق نیز گشوده شد. از جبهه‌های پایداری می‌خواهم از مقاومت هچنان حمایت کنند، مقاومت یمن و عراق گفته اند که علیه رژیم صهیونیستی خواهند جنگید، من می‌گویم مقاومت اسلامی در لبنان نیز نبرد با رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهد کرد.

جنوب لبنان گورستان تانک‌های اسرائیل خواهد شد

وی گفت: رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در بدترین وضعیت در همه زمینه‌ها به سرمی برد و سران نظامی و سیاسی این رژیم به آن اذعان می‌کنند. سران صهیونیست برای اولین بار از نابودی رژیم خود سخن می‌گویند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعلام کرد نه تنها در تعداد سربازان کمبود دارند بلکه در تانک و خودروهای زرهی نیز با مشکل روبرو هستند، زیرا تسلیحات نظامی این رژیم در غزه و شمال اراضی اشغالی نابود شدند. آنها ادعا می‌کنند می‌خواهند به لبنان حمله کنند، به صهیونیست‌ها می‌گوییم اگر به طرف لبنان بیایید، دیگر کمبود تانک نخواهید داشت، زیرا دیگر تانکی برای شما نخواهد ماند و همه آنها در جنوب لبنان منهدم خواهد شد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر خواسته باشید به غیرنظامیان ما همچنان حمله کنید بدانید که با موشک‌های خود به شهرک‌های صهیونیست نشین جدید شما که تاکنون مورد حمله قرار نگرفته، حمله خواهیم کرد.

وی اعلام کرد که ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان طی چند روز گذشته، با پاسخ مقاومت مواجه شد. مقاومت شب گذشته کریات شمونه و تعدادی از شهرک‌های دیگر صهیونیستی را با بیش از ۱۲۰ راکت هدف قرار داد. همه تلاش‌های این نهاد برای پنهان کردن خسارات جانی و مادی خود، به‌ویژه در مورد ارتش صهیونیستی، در روز‌های گذشته متوالی ظاهر شده است.

هیچ توافقی درخصوص جبهه شمال وجود ندارد

سید حسن نصرالله همچنین گفت: آمریکا مسئولیت کامل قتل‌عام‌های دشمن اسرائیلی را به دلیل تهیه سلاح برای آن بر عهده دارد و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان، مقاومت را به پرتاب موشک و هدف قرار دادن مستعمره‌های جدید که قبلاً هدف قرار نگرفته‌اند سوق می‌دهد.

وی افزود: هر آنچه در مورد توافق آماده امضا در خصوص وضعیت جبهه لبنان گفته می‌شود، نادرست است و آینده وضعیت شمال با توجه به نتایج نبردی که در آن جبهه‌های مقاومت و پایداری پیروز خواهند شد، تعیین می‌شود. ایده‌هایی در این خصوص وجود دارد، اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

اسرائیل در مقابل مقاومت درمانده شده است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:  برای اولین بار اسرائیل پس از ۱۰ ماه درگیری درمانده به نظر می‌رسد. اسرائیل قادر به دستیابی به اهداف خود نیست و شکست خود را با کشتار و قتل عام غیرنظامیان می‌پوشاند. 

وی افزود: یمن و مردم شریف آن توانستند از حرکت کشتی‌های صهیونیستی جلوگیری کنند. صهیونیست‌ها خودشان اعلام کردند که بندر ایلات تعطیل شده است و به دلیل نرفتن کشتی‌ها به این بندر برخی از کالا در اراضی اشغالی قیمتشان ۲۰۰ برابر شده است.

هیهات من الذله، شعار مقاومت

سید حسن نصرالله گفت: درود بر فلسطین و اهالی صبور این سرزمین. دفاع از مظلوم، درس کربلا است. همه‌ی ما مردم مظلوم منطقه را که مورد ظلم و تجاوز این رژیم واقع شده‌اند یاری می‌کنیم. کشور فلسطین، سوریه و لبنان تا کنون از اشغالگری، تجاوز و تروریسم رژیم صهیونیستی رنج می‌برند. ۲ میلیارد مسلمان نیز به دلیل جنایات صهیونیست‌ها مورد اهانت قرار گرفتند، اما هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: ما در لبنان یک جبهه برای حمایت از فلسطین باز کردیم. از ما می‌خواهند که نبرد را پایان دهیم، ما را با حمله تهدید می‌کنند، ما نیز پاسخ امام حسین (ع) را به آنها می‌دهیم: هیهات من الذله (زندگی کردن با خوارى و ذلت از ما دور است).

دبیرکل حزب‌الله افزود: رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ در همه ابعاد خود دچار بحران است. ما برای پایان جنگ بزرگ در کنار یمن و عراق و با حمایت سوریه و ایران جبهه لبنان را باز کردیم. صهیونیست‌ها از نابودی خود حرف می‌زنند و توانایی تحقق اهداف خود و تامین تسلیحات نظامی خود را ندارند.

وی گفت: ما همصدا با برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران، یمن، لبنان، سوریه، عراق و سایر کشور‌ها تاکید می‌کنیم که در این جبهه نبرد همچنان باقی و استوار می‌مانیم و در اینجا در ضاحیه جنوبی بیروت بار دیگر با حضرت امام حسین (ع) و نوه بزرگوار ایشان حضرت صاحب الزمان (عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله) و خط مشی امام خمینی (رض) و خط مشی و روش امام موسی صدر و فرماندهان شهید خود از جمله سید عباس (موسوی) و شیخ راغب (حرب) و حاج عماد (مغنیه) و حاج قاسم (سلیمانی) و ابومهدی المهندس و همه فرماندهان شهید در میادین و جبهه‌ها تجدید پیمان می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار