دادگاه فدرال منهتن پرونده‌ای را علیه کارمند سابق سیا به اتهام افشای اطلاعات برای افسران کره جنوبی به جریان انداخت.

یک تحلیلگر سابق سیا و مفسر برجسته روابط خارجی در ایالات متحده متهم شده است که به عنوان یک عامل خارجی برای کره جنوبی عمل کرده و گفته می‌شود در ازای دریافت کالا‌های لوکس و شام‌های سطح بالا در منهتن، اطلاعاتی را برای افسران اطلاعاتی سئول افشا کرده است.

«سو می‌تری»، کارشناس ارشد مطالعات کره در شورای روابط خارجی نیویورک، در کیفرخواستی که مهر و موم نشده بود، متهم به انتقال یادداشت‌های دست نویس از یک نشست غیررسمی یک مقام کره‌ای در سال ۲۰۲۲ با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره سیاست دولت کره شمالی شد. 

او همچنین متهم شد که یک کت ۲۸۴۵ دلاری Dolce & Gabbana، یک کیف دستی ۳۴۵۰ دلاری Louis Vuitton و یک کیف دستی Bottega Veneta ۲۹۵۰ دلاری را از مسئولان خود و همچنین چندین وعده غذایی در رستوران‌های ستاره دار و لوکس دریافت کرده است. دادستان‌ها ادعا کردند که تری، یک شهروند آمریکایی که در کره جنوبی به دنیا آمده است، همچنین ۳۷۰۰۰ دلار به عنوان «کمک مالی مخفی» برای یک برنامه سیاست عمومی در مورد امور کره‌ای که تحت کنترل او بود، دریافت کرد.

تری که برای چندین نشریه آمریکایی نوشته است، موافقت کرد در ازای دریافت پول، برای یک روزنامه و مجله درباره موضوعاتی که مقامات کره جنوبی به او دیکته می‌کردند، مقاله بنویسد. یکی از این مقاله‌ها با عنوان «یک کره کامل و آزاد: چرا اتحاد شبه جزیره در نهایت بد نخواهد بود» در فارین افرز منتشر شد.

تری متهم است که در ثبت نام به عنوان یک نماینده خارجی و عدم افشای روابط خود با کره جنوبی قبل از شهادت در مقابل کنگره متعهد نبوده است. این پرونده در دادگاه فدرال منهتن تشکیل شد.

سفارت کره جنوبی در واشنگتن از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار