معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد طوفان الاقصی با تمام اتفاقاتی که طی آن رخ داد، نقطه عطفی برای احیای مسأله فلسطین است.

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اگر صبر امام خمینی (ره) از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ با تمام رنج و صبر ملت ایران با وی نبود، انقلاب اسلامی ایران موفق نمی‌شد. این مسأله به دلیل ایثار و فداکاری‌های بزرگ اتفاق افتاد. حتی این انقلاب مبارک شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، مثل جنگ ایران و عراق که هشت سال طول کشید، اما آنها با صبر به این نتیجه رسیدند.

به گزارش العهد، وی افزود: امروزه اسرائیل دست به ویرانی و نابودی می‌زند. برای چه؟ برای اینکه مقاومت از ساختن ثبات، پیروزی یا آینده خود ناامید شود. اعضای مقاومت با صبر به اسرائیل پاسخ می‌دهند. صبر یعنی استمرار و درخواست از خداوند و تحمل بدون شکایت. طوفان الاقصی با تمام اتفاقاتی که طی آن رخ داد نقطه عطفی برای احیای مسأله فلسطین است.

نعیم قاسم گفت: اسرائیل امروز می‌تواند به جنگ و جنایت ادامه بدهد، اما نمی‌تواند با وجود مقاومتی که تصمیم به پیروزی یا شهادت گرفته است اهداف خود را محقق کند؛ مقاومتی که تصمیم گرفته تا صبور باشد و در میدان بماند و بجنگد. این مقاومت پیروز است.

وی درباره توافقی که آمریکا برای آتش‌بس غزه و معامله تبادل اسرا از آن حرف می‌زند، گفت: آمریکا در این توافق به دنبال الفاظ مشترک است. آمریکا و اسرائیل خواهان توقف جنگ نیستند بلکه خواهان آتش‌بسی با روش اسرائیل هستند. مرحله اول آتش‌بس که ۴۲ روز است اجرا شود و بعد از آن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل حمله را از سر بگیرد. آیا انتظار دارید که حماس و مقاومت این را قبول کند؟ این غیر ممکن است. دشمن مردم را با اجرای مرحله اول فریب می‌دهد.

نعیم قاسم درباره پشتیبانی مقاومت لبنان از مقاومت در غزه گفت: ما از مقاومت در غزه پشتیبانی می‌کنیم و حمایت ما ادامه دارد و دفاعی و پیش‌دستانه است. نمی‌شود در مقابل حمله بین‌المللی علیه فلسطینی‌ها با حمایت اسرائیل هیچ کاری انجام ندهیم و تنها تماشا کنیم. ما اهل ایمان، اخلاص، حق، برادری و احترام به بشریت هستیم. نمی‌توان با این طاغوت و این باطل که با ابزار اسرائیل پیش می‌رود، جز با یاری کردن و پشتیبانی مقابله کرد. بله جانفشانی‌هایی وجود دارد، اما ما اهل تحمل و صبر هستیم و در رویارویی با دشمن اسرائیلی صبر و تحمل می‌کنیم. به خاطر آرمان‌هایمان و مقابله با دشمنی که دشمن فلسطین، لبنان و بشریت است، تمام این تبعات را تحمل می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: امیدواریم کسانی که مخالف نظر و مواضع ما هستند از تلاش برای مطرح کردن افکار و ایده‌هایی که به نفع دشمن اسرائیلی است، دست بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار